۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۲۴۶۲۴
روزنامه عبری زبان معاریو:

رژیم صهیونیستی درصدد تقویت روابط با برخی کشورهای عربی است

مسؤولان رژیم صهیونیستی به طور بی سابقه ای در حال سفرهای تفریحی به کشورهای عربی در راستای تقویت روابط با این کشورها هستند.
فلسطین، اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو، اسحاق مولخو فرستاده ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا چندین مرتبه به قاهره سفر کرده است.


این روزنامه افزود که عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر با شماری از رهبران یهودی و در راس آن ها مالکولم هونلاین از نزدیکان نتانیاهو دیدار کرده است و به آن ها ابلاغ کرده که به طور مداوم با او در ارتباط است.


این سفرها در چارچوب تلاش های گسترده تل آویو برای تقویت روابط خود با برخی کشورهای عربی از جمله مصرو اردن انجام می گیرد.


ساره لیوویچ دار تحلیلگر روزنامه معاریو اظهار داشت که این تحولات در پرتو ترس و نگرانی اکثریت کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از ایران صورت می گیرد.


معاریو نوشت که سازمان های امنیتی رژیم صهیونیستی اطلاعات مهم و حساسی را در اختیار سازمان های امنیتی مصرو اردن به منظور کمک به آن ها برای مقابله با داعش قرار داده اند.


در ادامه آمده است که طرفین اردنی و صهیونیستی به توافقاتی در مورد مسجد الاقصی دست یافته اند و حتی ایوب قرا معاون وزیر امور منطقه ای رژیم  صهیونیستی نیز اخیرا با شماری از مسئولان سرشناس اردنی در عقبه دیدار و گفت وگو کرده است.


معاریو به نقل از پروفسور یورام میتال تحلیلگر مسائل خاورمیانه در دانشگاه بن گوریون نوشت که چنین دیدارهایی میان مساظهارات نماینده سازمان ملل نشانگر کذب ادعاهای صهیونیستی مسؤولان رژیم صهیونیستی و مقامات کشورهای عربی در صورتی که ادامه داشته باشد، در نهایت می تواند منجر به ترسیم یک نقشه جغرافیایی سیاسی جدید در خاورمیانه شود.


میتال افزود که زئیو الکین وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی به او ابلاغ کرده که یکی از دلایل نزدیکی عرب ها و صهیونیست ها این است که هر دو طرف ایران را دشمنی مشترک و تهدیدی بزرگ برای خود می دانند و به همین خاطر قصد همپیمانی با یکدیگر بر علیه این دشمن مشترک را دارند.


با این وجود، میتال اذعان کرد که چنین نقاط مشترکی نمی تواند به همکاری کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در تمامی عرصه ها منتهی شود، بلکه طرفین در برخی زمینه ها با یکدیگر همکاری خواهند داشت.


اما الیرال مالول از مسؤولان شرکت صهیونیستی "مارکتوس" ( که در زمینه بازاریابی برای تجار و بازرگانان صهیونیستی در کشورهای عربی فعالیت دارد) تاکید کرد که انتشار خبر دیدار مسؤولان رژیم صهیونیستی با مقامات کشورهای عربی در رسانه ها خسارت های سنگینی به شرکت های صهیونیستی وارد می کند، زیرا این شرکت ها به هر شیوه ای تلاش می کنند تا روابط خود با کشورهای عربی را مخفی نگه دارند و کسی از آن باخبر نشود./994/ب102/د

ارسال نظرات