۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۲۵۴۲۸
یکی از علمای سنی لبنان:

حاکمان عرب تنها برای هجمه علیه مقاومت تجمع می کنند

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان، با اشاره به اینکه برخی حاکمان عرب دست نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، اظهار داشت که در هرگونه نشست و همایش حاکمان و مسؤولان عرب شاهد هجمه علیه مقاومت هستیم.
شيخ ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت در گفت وگو با یورونیوز از هجمه برخی کشورهای عربی علیه حزب الله به شدت انتقاد کرد و گفت: مقاومت، امنیت را به لبنان هدیه داده و اجازه نمی دهد لبنان به سرنوشتی مشابه غزه و رام الله گرفتار شود. مقاومت اسلامی به اعرابی که شکست های مختلفی متحمل شده اند، عزت و کرامت می دهد.

 

وی افزود: البته تروریستی خواندن حزب الله یک تصمیم عربی نبود بلکه از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی صادر شده و کشورهای عربی به ویژه عربستان آن را اجرا می کنند. آنان مسائلی نظیر دفاع از اهل تسنن را بهانه هجمه علیه مقاومت اسلامی قرار داده اند.

 

شیخ ماهر حمود اقدامات برخی حاکمان عرب را خدمت به دشمن صهیونیستی دانست و تصریح کرد: اکثر حاکمان عرب از سوی آمریکا به قدرت رسیده و پروژه ویژه این کشور به شمار می آیند.

 

این عالم لبنانی ادامه داد: صهیونیست ها به واژه های شیعه و سنی و عرب و عجم اهتمام ویژه ای دارد و با این تبعیض نژادی در کشورهای عربی می خواهند خودشارن را میان اعراب جای دهند.

 

وی لبنان را نیازمند مقاومت دانست و اظهار داشت: هر زمانی که مقاومت تضعیف شود، رژیم صهیونیستی دروازه ای را برای اشغال لبنان همانند جولان مشاهده می کند؛ مساله ای که در حال حاضر توان رسیدن به آن را ندارد.

 

شیخ ماهر حمود درباره همایش اتحادیه علمای مقاومت که روز پنجشنبه در بیروت برگزار شد نیز گفت: این همایش به دلایل مختلف به ویژه تروریستی خواندن حزب الله برگزار شد. کشورهای عربی و اسلامی چه در استانبول و چه قاهره و سایر کشور عربی و اسلامی تنها برای هدف قرار دادن مقاومت اسلامی اجتماع می کنند و سخنی از فلسطین و انقلاب سلاح سرد این ملت و کشتار جوانان فلسطینی به زبان نمی آورند.

 

دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت دفاع از سوریه را حق ملت و دولت توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: دولت سوریه در حالی که به دفاع از خود می پردازد، از سوی برخی کشورها به عنوان عامل این بحران قلمداد می شوند و در طرف مقابل نیز هجمه جهانی تروریست ها به این کشور و کشتار مردم و ویرانی کشور را طبیعی جلوه می دهند.

 

وی در پایان گفت: سکوت در قبال تروریست ها در عراق و مصر و لیبی و یمن نیز به همین منوال است. همه این اختلافات از بحران مذهبی در کشورهای اسلامی نشأت می گیرد./980/ب902/

ارسال نظرات