۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۲۵۷۴۱

راه‌اندازی نخستین پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری حلال در لندن

نخستین پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری حلال با هدف ایجاد امکان رزرو خدمات و اماکن اقامتی برای گردشگران مسلمانی که به دنبال خدمات حلال هستند، در لندن راه اندازی شد.
حلال

به گزارش خبرگزاری رسا، گردشگری حلال زمانی منحصر به سفر حج بود؛ اما امروز در سراسر جهان وجود دارد و کشورهای مختلف با فراهم آوردن امکانات لازم سعی در جذب گردشگران مسلمان دارند.

 

این پایگاه اطلاع‌رسانی به آدرس Bookhalalhomes.com از سوی شرکت «رزرو خانه‌های حلال» در لندن راه‌اندازی شده و این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۷ در دبی و کوالالامپور نیز دفاتر خاورمیانه و جنوب شرق آسیا را افتتاح کند.

 

کریمه بهاکی، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت می‌گوید: به عنوان یک زن مسلمان، داشتن یک خانه خصوصی به هنگام سفر برایم بسیار امن‌تر و راحت‌تر از هتل‌های شلوغ و پر سر و صدا است.

 

شیوه کار این پایگاه اطلاع‌رسانی به این صورت است که در آن مردم عادی سوئیت‌ها و خانه‌های اضافی خود را معرفی می‌کنند و گردشگران مسلمان در این سایت از مکان آن‌ها مطلع شده و در صورت تمایل آن را رزرو می‌کنند، شیوه‌ای که در بسیاری کشورها مرسوم است و مستقل از آژانس‌های مسافرتی و مشاوران املاک عمل می‌کند.

 

کریمه بهاکی این طرح را زمانی راه‌اندازی کرد که احساس کرد گردشگران مسلمان نیاز به امکانات و خدمات بهتری برای گذراندن تعطیلات خود دارند.

 

وی می‌گوید: به عنوان کسی که سال‌ها خود میزبان گردشگران بوده‌ام و در سفرهای کاری یا خانوادگی نیز از خانه‌های اجاره‌ای استفاده کرده‌ام، می‌خواهم این بخش را در بازار گردشگری اسلامی و به طور کلی در اقتصاد اسلامی فعال کنم.

 

 

در این پایگاه اطلاع‌رسانی لیست اماکن اقامتی و تفرجگاه‌ها بر اساس معیارهای خاصی مانند سرو غذای حلال، مشروبات غیرالکلی، استخرهای خصوصی، نمازخانه، امکانات تفریحی و امکانات کاری برای گردشگران تجاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد./982/ب102/د

منبع: ايكنا

ارسال نظرات