۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۲۵۹۹۰
حجت الاسلام مهدوی‌راد:

آثار ارزشمندی در نقد داعش در نمایشگاه کتاب عرضه شده است

حجت الاسلام مهدوی‌راد با اشاره به غنی بودن بخش کتب عربی نمایشگاه امسال گفت: منابع علمی خوبی در نقد و بررسی ریشه‌های داعش در این دوره از نمایشگاه وجود دارد که می‌تواند بخش زیادی از نیازهای مطالعاتی پژوهشگران این حوزه را مرتفع کند.
حجت الاسلام  محمدعلی مهدوی‌راد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  محمدعلی مهدوی‌راد، قرآن پژوه و پژوهشگر دینی در حاشیه بازدید از بیست‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به غنی بودن بخش کتب عربی نمایشگاه امسال گفت: منابع علمی خوبی در نقد و بررسی ریشه‌های داعش در این دوره از نمایشگاه وجود دارد که می‌تواند بخش زیادی از نیازهای مطالعاتی دست‌اندرکاران و پژوهشگران این حوزه را مرتفع کند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌راد با بیان اینکه امسال بخش قابل توجهی از وقتم را در بخش کتب عربی گذراندم، عنوان کرد: این بخش را امسال متفاوت از سال‌‌های قبل دیدم.

 

وی افزود: یکی از ویژگی‌‌های این کتاب‌‌ها تنوع و تعدد کتاب‌‌های نواندیشانه درحوزه‌های مختلف بود. بخش زیادی از ناشران در حوزه جریان‌‌های نو کار می‌کنند. این نشانه توجه آنها به حرکت‌‌های اخیر در جهان اسلام است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به تنوع آثار درباره‌ داعش یادآور شد: اگر ادعا کنم در بخش عربی بیش از صد عنوان کتاب درباره داعش بود، اشتباه نکرده‌ام. این کتاب‌‌ها از زاویه‌‌های مختلف در قالب مجموعه مقاله و آثار پژوهشی موضوع داعش را بررسی کرده‌اند.

 

حجت الاسلام مهدی‌راد تاکید کرد: افرادی که به مطالعه در حوزه اندیشه اسلامی و تاریخ علاقه‌مند هستند می‌توانند، کتاب‌‌های ارزشمند و بسیار خوبی در بخش عربی نمایشگاه تهیه کنند.

 

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی رحمة الله علیه قرار دارد./998/د102/ق

 

منبع: ستاد خبری نمایشگاه بین المللی تهران

 

ارسال نظرات