۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۲۶۱۸۱
اعضای ارشد اوقاف مصر:

اسلام راه علاج بیماری‌های اجتماعی را بیان کرده است

اعضای ارشد اوقاف مصر تاکید کردند که پدیده تکدی گری در جامعه با کرامت انسانی در تضاد است و برای حل این معضل اجتماعی باید فرامین الهی را به کار بست.
علمای مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف مصر، شب گذشته با برگزاری مراسمی در مسجد حضرت زینب (س) در قاهره به بررسی پدیده "تکدی گری" و آثار آن بر فرد و جامعه و راه های درمان آن پرداخت.

 

در این مراسم، "شیخ صفوت نظیر" نماینده مدیر اوقاف مصر و "شیخ حمادة المطعنی" مدیرکل ادراه اوقاف قاهره و هشام عبدالعزیز، پژوهشگر ادراه کل تبلیغ و ارشاد مصر حضور داشتند.

 

در این جلسه تصریح شد که کسانی که برای رفع نیازهای خود متکی به دیگران هستند، در حقیقت شناختی از توانایی های خود ندارند و ارزش نیرویی را که خداوند در اختیار آنان گذاشته نمی دانند.

 

امام جماعت مسجد نیز در سخنانی اظهار داشت: کار و فعالیت برای آدمی شرافت و عزت به همراه دارد و حتی بر اساس فرموده پیامبر (ص) موجبات غفران الهی را فراهم می آورد.
 


یکی دیگر از اعضای ارشد اوقاف قاهره گفت: اسلام با بیکاری و خمودگی و تن پروری مخالف است و فرامین دینی ما علاوه بر علاج بیماری های نفسانی ما، در درمان بیماری های اجتماعی نیز حرف اول را می زنند.

 

وی افزود: پدیده تکدی گری آثار مخربی بر فرد و جامعه بر جای می گذارد و کرامت انسانی را در برابر مردم زیر سوال می برد. در گزاره های دینی ما همواره به این مساله اشاره شده که درخواست کردن از دیگران موجب ذلت و خواری می شود.

 

اعضای این جلسه در پایان تاکید کردند که دستورات الهی در رفع مشکلات اقتصادی و بیماری های جامعه قطعا کارساز است و دولتمردان نیز باید بر اساس نگرش اسلامی به رفع بحران های  موجود بپردازند./1321/ب902/د

 

ارسال نظرات