۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۲۶۵۶۲

یکی از علمای عراق بر عدم سکوت در برابر تروریست ها تأکید کرد

یکی از علمای عراق بر عدم سکوت نسبت به انفجارهای تروریستی در مناطق شیعه نشین صدر و کاظمین تاکید کرد.
یت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق، امروز در جلسه هفتگی در کربلا با اشاره به انفجارهای اخیر در مناطق شیعه نشین بغداد، وضعیت امنیتی این کشور را شکننده توصیف و بر لزوم عدم سکوت در برابر عوامل آن تأکید کرد.

 

وی از بسیج مردمی و نیروهای امنیتی عراق خواست که بیشتر به امنیت بغداد که به عنوان پایتخت این کشور است توجه داشته باشند زیرا مردم نیروهای مسلح را مسؤول جان و مال خود می دانند.

 

این عالم عراقی ادامه داد: عراق با مشکلات مختلفی در زمینه‎های سیاسی، امنیتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کند بنابراین علما، خطیبان، دانشگاهیان و اندیشمندان عراقی با ورود به این گونه مسائل به طرح اصلاحات این کشور و خروج آن از بحران کمک کنند.


آیت الله مدرسی، پارلمان عراق را محور دموکراسی در این کشور دانست و تصریح کرد: مردم عراق اعضای پارلمان را تعیین کرده اند و خود آنان نیز می توانند این اعضا را استیضاح و یا بار دیگر رای به ادامه کار آن‎ها بدهند.


گفتنی است که در چهارشنبه گذشته طی حمله انتحاری اعضای جریان‎های تروریستی و تکفیری به منطقه شیعه نشین صدر و کاظمین بیش از 300 تن کشته و زخمی شدند./994/ب902/د

 

ارسال نظرات