۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۲۶۸۲۹
کارشناس مسائل مذهبی:

ریشه و علت همه معضلات جهان نداشتن بینش توحیدی است

حجت الاسلام موسویان با اشاره به این که ریشه و علت همه معضلات ما نداشتن بینش توحیدی است، گفت: برای رسیدن به بینش توحیدی باید ابتدا به خود شناسی و معرفت نفس برسیم.
حجت الاسلام موسویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محسن موسویان، کارشناس مسائل مذهبی، عصر امروز در سلسله جلسات معرفة النفس که در خیابان سروش اصفهان برگزار شد، گفت: ریشه و علت همه معضلات ما نداشتن بینش توحیدی است.

 

وی ادامه داد: برای رسیدن به بینش توحیدی باید ابتدا به خود شناسی و معرفت نفس برسیم، اولین نکته در معرفت نفس این است که روح انسان غیر از جسم او است، حقیقت انسان روح یا من او است و همه ادراکات مخصوص به من او است.

 

حجت الاسلام موسویان بیان داشت: جسم انسان ابزار است و در واقع جسم مرکب روح است و نباید هدف باشد، پرداختن و تمرکز بیش از حد به جسم و تن، انسان را از حقیقت خود که همان منِ او است دور می کند.

 

وی اظهار داشت: هدف از ارسال پیامبران الهی نجات من انسان ها بوده است، برخی می گویند ادیسون برق را اختراع کرد پیامبران چه کار کرده اند، این افراد حقیقت انسان ها برایشان شناخته نشده است لذا جایگاه پیامبران هم برایشان ناشناخته است، با درک حقیقت انسان جایگاه معاد هم ثابت می شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: از آنجایی که حقیقت انسان ها روح یا من آن ها است پس حقیقت زن و مرد با هم اختلافی ندارد، اختلاف زن و مرد مربوط به ساختار جسمانی آن ها است، چون ساختار جسمی زن و مرد با هم متفاوت است پس دستورات دینی صادر شده مطابق با جسم هر کدام است.

 

حجت الاسلام موسویان گفت: خداوند در آیه 124 سوره نساء می فرماید: هر کس عمل صالح انجام دهد خواه مرد باشد یا زن اما ایمان داشته باشد داخل بهشت می شود، پس برتری انسان ها به ایمان و عمل صالح آن ها است و برتری به زن یا مرد بودن نیست.

 

وی بیان داشت: همان طور که جسم بدون روح معنا ندارد عالم هستی هم بدون امام معنا ندارد و امام حقیقت عالم هستی است، روح انسان فوق زمان و مکان است و یکی از نمونه های بارز آن رؤیاهای صادقه هستند، پیامبران خواب هایشان رویای صادقه بود، کسانی که در علم راسخ هستند خواب هایشان رویای صادقه است.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان اظهار داشت: به نقل از ابوعلی سینا انسان برای این که خواب های صادق داشته باشد به سه نکته باید توجه کند، نخست این که باید در طول روز صادق باشد، دوم این که اهل بیداری باشد و سوم این که اعتدال مزاج داشته باشد./202/869/ب1

ارسال نظرات