۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۲۶۹۱۲
حماس:

مقاومت اجازه تغییر معادلات در غزه را به دشمن نمی دهد

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که مقاومت حضور اشغالگران صهیونیست در فلسطین اشغالی را بسیار کم رنگ کرده و موفق شده است بخش هایی از حقوق ملت فلسطین را بازپس گیری کند. وی تاکید کرد که مقاومت هرگز اجازه نمی دهد دشمن صهیونیستی معادلات موجود در نوار غزه را تغییر دهد.
محمود زهار

به گزارش رسا، محمود زهار، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس شامگاه دیروز شنبه در گفت وگو با شبکه ماهواره ای الاقصی خاطر نشان کرد که مقاومت قاطعانه مانع از ایجاد معادله ای جدید در مرزهای غزه شد؛ معادله ای که می توانست موجب ورود جنگ افزارها و تانک های دشمن صهیونیستی به غزه شود.

 

زهار افزود که ما به دنبال جنگی دیگر با دشمن صهیونیستی نیستیم اما اگر جنگ بر ما تحمیل شود، مقاومت کرده و از خود دفاع می کنیم.

 

وی تاکید کرد که مقاومت به تحقق اهداف خود بسیار نزدیک شده است و غزه نیازمند تقویت توان نظامی خود است. زهار به شدت برخی گروه ها را از کنار گذاشتن مبارزه مسلحانه و همسویی با مذاکرات بی نتیجه سازش با دشمن صهیونیستی برحذر داشت.

 

از سوی دیگر، این عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که پروژه مقاومت ضربه سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد کرده است و معاهده اسلو که سازمان آزادی بخش در سال 1993 آن را به امضا رساند، در واقع نکبت و فاجعه ای دیگر برای ملت فلسطین بود.

 

محمود زهار خاطر نشان کرد که همکاری امنیتی سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان با دشمن صهیونیستی موجب کم رنگ شدن مقاومت در کرانه باختری شده است اما هرگز نمی تواند موجب نابودی و حذف کلی آن شود و تجربه حماس با تشکیلات خودگردان بهترین گواه و دلیل بر این مساله است.

 

زهار اشاره کرد که برخی طرف های بین المللی می خواهند حماس را وادار به شناسایی اسرائیل و راه حل تشکیل دو کشور کنند اما حماس هرگز این را نخواهد پذیرفت. وی تصریح کرد که تشکیلات خودگردان همچنان خود را به سراب طرح صلح فرانسه خوش کرده است و این دلیلی بر ضعف مواضع سیاسی آن است.

 

وی همچنین اظهار داشت که تشکیلات خودگردان آنگونه که مسؤولان جنبش فتح ادعا می کنند، مرجعیتی مشروع نیست و در واقع مشروعیت خود را از دست داده است، زیرا مدت فعالیت آن به پایان رسیده و در انتخابات داخلی و پارلمانی نیز شکست خورد و حتی جنبش فتح نیز در انتخابات اخیر شهرداری ها شکست بزرگی را متحمل شد.

 

این رهبر حماس در رابطه با  مساله آشتی ملی نیز گفت که جنبش فتح از اجرای بندهای توافقنامه های آشتی ملی شانه خالی کرده و تمامی طرح ها و پیشنهادات در این زمینه را رد می کند. وی تشکیلات خودگردان را به تلاش برای تنگ کردن حلقه محاصره غزه متهم کرد و گفت که این تشکیلات می خواهد نکبت و فاجعه ای دیگر را برای ملت فلسطین در غزه به بار بیاورد.

 

محمود زهار خاطر نشان کرد که انتفاضه قدس مسیر درستی را در پیش گرفته است و در مرحله آینده نیز دامنه آن گسترش یافته و با ابزارها به مراتب کارآمدتری ادامه خواهد یافت./847/ب102/د

ارسال نظرات