۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۳۱۱۰۴

امضای تفاهم نامه همکاری مرکز نشر هاجر با مرکز مدیریت استان البرز

مرکز نشر هاجر برای نخستین بار تفاهم نامه همکاری با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان البرز منعقد کرد.
امضای تفاهم نامه همکاری مرکز نشر هاجر با مرکز مدیریت استان البرز

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز نشر هاجر برای نخستین بار تفاهم نامه  همکاری با یکی از مدیریت های استانی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور منعقد کرد.

 

این تفاهم نامه که با مرکز مدیریت استان البرز منعقد شد در راستای حمایت از نشر آثار و عرضه­ ی توانمندی های علمی- پژوهشی طلاب خواهر این استان است.

 

 عبداللهی مدیر عامل مرکز نشر هاجر در هنگام امضای قرار داد گفت: وقتی طلبه یک کار فاخری انجام می دهد و ما بتوانیم این اثر را چاپ و در جامعه توزیع کنیم. این طلبه  مانند یک معلم به صورت غیر حضوری عده ای را تحت تعلیم خودش قرار می دهد و مقام معلمی را محقق می کند. از طرفی با حمایت از نشر آثار طلاب جوان به آنها انگیزه می دهیم و به آنها مطلع نوشتار و تالیف گری را منتقل می کنیم و طبیعتا در مقام ارزیابی خواننده نقاط ضعف هم گرفته می شود و از یک رفتار ابتدایی و آماتوری به یک رفتار مهارتی تبدیل می شود.

 

عبداللهی افزود: تقویت بنیه ی دینی جامعه یعنی حاکمیت خدا در زمین. آنچه ما در آموزه های قرآن و سنت داریم این ها همه تحت منشورات دینی منتشر می شود و بنیه دینی جامع را تقویت می کند و فطرت معنوی مردم را تحریک می کند البته ما اهداف بلندتری داریم که این منشورات گوشه ای از این اهداف را تامین می کند.

 

حجت الاسلام بنی احمدی مدیر استان البرز هم گفت: نشر معارف قرآن و اهلبیت می تواند در قالب های مختلفی باشد. یکی از آن غالب ها مکتوباتی است که از طلاب داریم. از آنجا که طلبه ها پایان نامه و تحقیقات پایانی دارند این ها در جلسات شورای پایان نامه ها مطرح می شود و موضوعاتی که بروز و مسئله محور هست می تواند در اولویت چاپ قرار گیرند. حوزه علمیه اگر بخواهد آن پویایی را داشته باشد باید بتواند باری از دوش جامعه بردارد و مشکلی را حل کند، یعنی  مکتوبات طلاب در جامعه نشر یابد  تا دیگران از آنها استفاده کنند./998/د102/ق

منبع: مرکز نشر هاجر

ارسال نظرات