۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۳۱۶۷۶
آيت الله ايماني:

تقویت اقتصاد مقاومتی و علمیاتی ساختن آن از اولويت هاي جامعه است/ فرهنگ به حال خود رها شده

نماينده ولي فقيه در استان فارس در خطبه هاي امروز نماز جمعه شيراز گفت: تقویت اقتصاد مقاومتی و علمیاتی ساختن آن در جامعه یکی از این اولویت‌ها است.
آيت الله ايماني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز، در خطبه‌های نمازجمعه امروز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در سخنرانی 14 خرداد امسال رهبر فرزانه انقلاب یک واژه بر فرهنگ‌نامه انقلاب افزودند و آن این بود که «امام خمینی (ره) یک مؤمن متعبد و انقلابی بود».

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر کدام از این سه کلمه را معنا کردند و انقلابی بودن را توضیح دادند و 5 شاخص برای آن بیان داشتند افزود: این شاخص‌ها عبارتند از پایبندی به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی که این تکلیف مربوط به فرد خاصی نیست و عموم مردم مسئولان و اقشار مختلف جامعه این وظیفه را بر عهده دارند.

 

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه تلاش برای تحقق اهداف انقلاب، پایبندی به استقلال کشور در تمام عرصه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و غیره از دیگر موارد این شاخص‌ها هستند خاطرنشان کرد: جهاد کبیر یعنی مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های دشمن، تقوای دینی و سیاسی از دیگر شاخص‌های انقلابی بودن است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در پیامی که به مناسبت افتتاح دهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتند یک تکلیف و دو اولویت برای مجلس دوره دهم تعیین کردند تصریح کرد: تقریبا 75 درصد از نمایندگان دوره‌های دهم چهره‌های تازه‌ای بودند که ملت با سلایق مختلف در درون نظام آنان را انتخاب کرد و تازگی ورود به مجلس نیاز به ارشاد و تذکر از سوی رهبر معظم انقلاب را ضروری کرد.

 

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: در شرایطی که دشمن زیاده خواهی‌های خود را بالا برده و انواع نفوذ را در جامعه گسترش داده است و می‌خواهد هویت و سیرت نظام را دگرگون کند و از هویت اسلامی و انقلابی خارج کند مقام معظم رهبری می‌فرمایند مجلس دهم باید سنگری مقابل زیادت‌خواهی نظام استکباری باشد و در مقابل آن ایستادگی داشته باشد و اجازه ندهد دشمن در نظام نفوذ کند و مشکلاتی برای نظام ایجاد کند.

 

وی با اشاره به دو اولویت کاری مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری برای مجلس دهم عنوان کرد: تقویت اقتصاد مقاومتی و علمیاتی ساختن آن در جامعه یکی از این اولویت‌ها است.

 

امام جمعه شیراز افزود: امروز به‌حق می‌توان ادعا کرد یکی از آسیب‌پذیرترین حوزه‌های حکومتی حوزه اقتصاد است و دشمن هر چه در توان داشته از طریق اقتصاد و تحریم بر ملت و جامعه ما وارد کرده و باید این جبهه و حوزه که دارای آسیب است تقویت کرد و راه آن هم اقتصاد مقاومتی است با تمام الزامات، شرایط، امکانات و مقتضیات آن.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: مجلس در برنامه ششم و تنظیم بودجه‌ها باید به این نکته و تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای قانون به این نکته توجه لازم داشته باشد.

 

ضرورت توجه به فرهنگ ديني و انقلابي

آیت‌الله ایمانی دومین اولویت بیان شده برای مجلس دهم از سوی مقام معظم رهبری را توجه به فرهنگ دینی و انقلابی عنوان کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هر دو نسبت به این مهم تأکید دارند به نحوی که امام راحل می‌فرماید آنچه باید از آن ترسید استحاله فرهنگی است.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند دغدغه من ولنگاری فرهنگی است افزود: مدیریت کلان فرهنگی کشور فرهنگ را رها کردند و هرکس می‌خواهد کاری اصولی و منضبط انجام دهد اما تاکنون محقق نشده و رهبر انقلاب از آن تعبیر به ولنگاری می‌کند.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه چقدر رهبر فرزانه انقلاب درباره مسائل فرهنگی و انقلابی که روزنه نفوذ دشمن است متذکر شدند خاطرنشان کرد: شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل‌عام فرهنگی و غیره بارها در بیانات مقام معظم رهبری عنوان شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: مسئولان فرهنگی کشور از شورای عالی انقلاب فرهنگی تا وزارت ارشاد و بقیه دست‌اندرکاران، دانشگاهیان، حوزه‌ها و بدنه مردم کاری که باید انجام دهند ندادند و اگر انجام داده بودند ما این چنین شاهد نبودیم ارزش‌های انقلاب از جامعه رخت بربندد.

 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه نسبت به فرصت‌های زودگذر در زندگی نکات زیبایی در ادبیات و در روایات و آیات مختلف بیان شده است عنوان کرد: ماه مبارک رمضان نیز فرصتی بسیار زودگذر است که باید قدر آن دانسته شود و از آن فرصت‌های استثنایی است که خدای متعال برای انسان مسلمان و مومن فراهم ساخته است./202/919/ب1

ارسال نظرات