۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۳۲۱۴۶
عضو هیأت ریاض:

انصارالله سلاحش را تحویل نمی‌دهد

یکی از اعضای هیأت وابسته به عربستان اعلام کرد انصارالله در جلسات کویت گفته سلاحش را تحویل نمی‌دهد و از شهرها عقب نمی‌نشیند.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، «عسکر زعیل» یکی از اعضای وابسته به هیأت ریاض در مذاکرات کویت گفت انصارالله جمعه (10 ژوئن) اعلام کرد که سلاح خود را تحویل نمی‌دهد و از شهرهای یمن عقب‌نشینی نمی‌کند و این تصمیم آخر آنهاست.

 

بر اساس گزارش وبگاه «عین‌ الیوم»، زعیل در ادامه انصارالله را کودتاچی توصیف کرد و مدعی شد: در خلال مرحله گذشته، هیأت ما موفق شد کودتاچیان (انصارالله) را در جلسات خصوصی و عمومی در مقابل جهان رسوا و تاکید کند که مشکلات کنونی با حوثی‌ها، نتیجه مداخلات ایرانی در درجه اول است و اینکه تصمیم‌گیری حوثی‌ها دست خودشان نیست.

 

بنا به گزارش مذکور، هیأت انصارالله و کمیته مردمی اعلام کرده‌اند که هر راه‌حلی را که مشتمل بر توافق بر سازمان‌های اصلی و تشکیل دولت وحدت ملی و نیز کمیته امنیتی و نظامی  توقف کامل آتش‌بس نباشد، نمی‌پذیرند.

 

هیأت انصارالله در جلسات تاکید کرده‌اند که راه‌حل‌های احتمالی باید بر اساس مراجع اساسی برای مرحله انتقالی که در مقدمه آنها دولت توافقی و سازمان‌های اصلی است، باشد.

 

«محمد عبدالسلام» رییس هیأت انصارالله در مذاکرات یمن شنبه هفته جاری، اظهارات ولدالشیخ درباره توافقاتی پیشرفته در راستای ایجاد زمینه مشترک برای راه‌حل نهایی در یمن را تکذیب کرد./847/ب102/د

ارسال نظرات