۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۳۳۲۲۸
اعتراف ژنرال سعودی؛

رژیم صهیونیستی مانند عربستان کودک‌کش است

هماهنگ کننده دیپلماسی عربستان با رژیم صهیونیستی با اشاره به ابراز ناراحتی بان کی مون از حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست سیاه، در مقایسه‌ای تلویحی میان کشورش و رژیم صهیونیستی گفت: چرا دبیر کل سازمان ملل آن روز که اسم اسرائیل را از فهرست سیاه حذف کرد، احساس ناراحتی نکرد؟
انور عشقی، هماهنگ کننده دیپلماسی عربستان با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا،  انور عشقی، هماهنگ کننده دیپلماسی عربستان با رژیم صهیونیستی، در مقاله ای که روز گذشته در روزنامه الاهرام منتشر شد با اشاره به ابراز ناراحتی بان کی مون از حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست سیاه، در مقایسه‌ای تلویحی میان کشورش و رژیم صهیونیستی گفت: چرا دبیرکل سازمان ملل آن روز که اسم اسرائیل را از فهرست سیاه حذف کرد، احساس ناراحتی نکرد؟

 

وی هدف ائتلاف سعودی را از ارتکاب جنایات در یمن، اجرای قطعنامه های بین المللی و حمایت از آنچه که "دولت قانونی یمن" نامید، عنوان کرد.

 

عشقی در این مقاله، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل را به خاطر اظهارات اخیرش که اذعان کرده بود فشار برخی کشورها وی را مجبور کرده که نام ائتلاف سعودی را از فهرست سیاه خارج کند، به شدت مورد حمله قرار داد.

 

گفتنی است که بان کی مون خارج کردن ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از فهرست سیاه عاملان کشتار کودکان یمنی را تصمیمی دشوار و دردناک خواند.

 

وی روز ٩ ژوئن، در جمع خبرنگاران گفته بود همچنان از محتوای گزارش خود درباره مسؤولیت ائتلاف سعودی در کشتن حداقل ۵۱۰ کودک یمنی و زخمی کردن ۶۶۷ کودک دیگر دفاع می‌کند، اما با در نظر گرفتن تبعات قطع احتمالی کمک‌های مالی برخی از کشورهای عرب به سازمان ملل، ناگزیر شده که به عنوان هماهنگ‌کننده ارشد امور سازمان ملل چنین تصمیمی بگیرد./994/ب102/د

ارسال نظرات