۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۳۳۵۲۱
استاد حوزه علمیه:

رستگاری انسان در گرو تمسک به قرآن و اهل بیت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن و اهل بیت(ع) دو یادگار از پیامبر اکرم(ص) در بین امت است، گفت: مردم با تمسک به آنها رستگار می‌شوند و این تمسک تنها در سایه شناخت آنان میسر می‌شود.
حجت الاسلام حسین کاردان قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه، روز دوشنبه در برنامه ویژه ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: خداوند در سوره حجر آیه نهم می‌فرماید: شناخت قرآن مسإله بسیار مهمی است که اگر زوایا و ظواهر و جلوه‌های اعجازی آن برای بشر آشکار شود هرگز از او جدا نخواهند شد.

 

وی افزود: قرآن و اهل بیت(ع) دو یادگار از پیامبر اکرم(ص) در بین امت است تا مردم با تمسک بدان رستگار شوند و این تمسک تنها در سایه شناخت آنان میسر می‌شود.

 

حجت الاسلام کاردان صفات عظیم، سخن شیوا، جامعیت قرآن و شفای دردها را به عنوان بخشی از اوصاف قرآن کریم بر شمرد و گفت: جامعیت قرآن یعنی در بر گیرنده همه علوم اولین و آخرین عالم و استخراج کنندگان این علوم ائمه معصومین(ع) هستند که پیامبر(ص) در حدیث ثقلین فرمودند: این دو یادگار هرگز از هم جدا نخواهند شد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به عظمت قرآن کریم، عنوان کرد: قرآن کریم کلام الهی است، قرآن در شب با عظمت قدر به قلب مقدس اول شخص عالم حضرت محمد(ص) نازل شد.

 

وی درباره جلوه‎های اعجازی قرآن، اظهار داشت: فرق معجزه قرآن با دیگر معجزات انبیای الهی آن است که قرآن معجزه جاویدان است، در حالی که دیگر معجزات پیامبران همانند زنده کردن مردگان، شفای بیمار و شکافته شدن دریا همزمان با درگذشت‌ آنان از بین می‌رفت، در حالی که قرآن تا روز قیامت همچنان معجزه دارد و این نشان از عظمت قرآن دارد.

 

حجت الاسلام کاردان اضافه کرد: قرآن شفیع امت در روز قیامت است و جایز نیست او را مهجور قرار داد زیرا قرآن حلال تمام مشکلات بوده و انس با کلام خدا همه هم و غم انسان را از بین می‌برد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اولین دستور و تأکید خداوند در موقع نزول قرآن، قرائت آن است، بیان داشت: روایت است که پیامبر(ص) در روز قیامت از امتش به دلیل ترک قرآن شکایت می‌کند، تلاوت قرآن ارزشمند و سبب نورانی شدن قلب و منازل مومنان می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن سبب تردد ملائکه، بیرون رفتن مرض و بلا و رفع ناراحتی از منزل می‌شود و تلاوت قرآن معامله با خداوند است./813/202/ب2

 

 

ارسال نظرات