۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۴۳۳۵۴۱
آيت الله نمازي:

فعالیت های ستادهاي ديه كاری آسماني و عرشي است

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: فعاليت هايي كه ستادهای ديه براي آزادي محكومان جرايم غير عمد انجام مي دهند، كار آسماني و عرشي است، چرا كه محرومیت خانواده و فرزندان را از ديدار با پدر برطرف می کنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي دوشنبه شب در ديدار با اعضاي هيأت مديره و هيأت امناي ستاد ديه شهرستان كاشان، گفت: اسلام دين احسان است و يكي از صفات ذات اقدس ربوبي محسن است و بندگاني كه كار خير انجام مي دهند شباهت هايي را با خداي خود دارندو  خداوند نيز محسنين را دوست دارد.

 

وي افزود: اسماء و صفات الهي بايد در بندگان خدا آشكار باشد و خداوند دوست دارد بندگانش آئينه صفات او باشند، ازا ين رو اگر خداوند محسن است، احسان خدا هم بايد در سيماي بندگانش متبلور، آشكار و ظهور بروز داشته باشد.

 

آيت الله نمازي عوارض ناشي از زندان و در بن بودن را سنگين دانست و گفت: اگر يك عده اي از انسان هاي بيگناه زير سقف خانه خود نباشند، خانواده با عوارض سوء زيادي رو به رو خواهد شد كه اين عوارض هم مادي و معنوي است، چرا كه يك انسان مولد گرفتار در بند از كار و تلاش دور مي شود هم زيان مادي دارد و هم زيان معنوي دارد كه به خانواده اش آسيب مي رسد.   

 

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به اينكه فعاليت هايي كه ستاد ديه براي آزادي محكومان جرايم غير عمد انجام مي دهد يك شباهتي با خدا دارد، افزود: خداوند در كلام و كتابت شما فعالان در ستاد ديه تأثير گذاشته است و كلام شما در قلوب افراد خير نافذ است و هنگامي كه صحبت مي كنيد افراد خير را تحت تأثير قرار مي دهيد.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: كار ستادهاي ديه كه نجات انسان هاي در بند و گرفتاري كه مظلوم واقع شده اند، است كار آسماني و عرشي است چرا كه خانواده و فرزندان آنها از ديدار با پدر محروم شده اند.

 

به گفته وي، حبس امر مطلوبي نيست و انسان تا گرفتار بند نشده باشد متوجه نمي شود چقدر سخت و مشكل است، از اين رو در اسلام چيزي به نام حبس وجود ندارد مگر در موارد استثنائي از قبيل قتل و مسائل مالي است.    

 

آيت الله نمازي در ادامه با تبريك ميلاد كريم اهل بيت امام حسن(ع)، گفت:  امام حسن(ع) يكي از مصاديق بارز احسان است و نام حسن كه برگزيده و انتخاب شده است نام آسماني است.

 

وي افزود: زماني كه امام حسن(ع) متولد شد، فاطمه زهرا(س) از اميرمؤمنان(ع) خواست نام او را انتخاب كند، اميرمؤمنان(ع) فرمود من در اين كار از پيامبر اكرم(ص) سبقت نمي گيرم، نوزاد را نزد پيامبراكرم(ص) بردند و پيامبر فرمود نام اين نوزاد در عرش الهي نامگذاري شده است، از اين رو نام حسن آسماني است و نام زميني و بشري نيست.

 

در ادامه این دیدار علي فرزانه، رييس ستاد ديه شهرستان كاشان نيز گفت: سال گذشته ستاد ديه شهرستان كاشان 290 نفر از مددجويان را كه 12 نفر زن و 278 نفر مرد بودند از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده برگرداند.

 

وي با اشاره به اينكه از 290 نفر مددجوي آزاد شده در سال گذشته، 84 نفر محكومان ديه تصادفات، 144 نفر بدهكاران مالي، 38 نفر مهريه و 24 نفر نفقه بودند، افزود: اين افراد در مجموع به 137 ميليارد و 308 ميليون و 13 هزار ريال محكوم شده بودند./1307/202/ب2

ارسال نظرات