۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۴
کد خبر: ۴۳۳۵۵۱
اطلاعیه جامعه مدرسین درباره تحولات بحرین؛

سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم اوج خفقان را در بحرین نمایان کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را محکوم و تاکید کرد که این اقدام اوج استبداد و خفقان را در بحرین نمایان کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی تحولات بحرین و سلب تابعیت رهبر شیعیان این کشور اطلاعیه ای صادر کرد.

 

متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به امضای آیت الله محمد یزدی رسیده و در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جهان اسلام این روزها در تلاطم مشکلات و مسائلی است که توسط استکبار و صهیونیسم بین الملل طراحی شده است و رژیم های دست نشانده و مرتجع منطقه حامی و مجری این طراحی خطرناک شده اند. 

 

جنایات و خونریزی های داعشی های وحشی  و کودک کشی های عربستان سعودی در یمن نمونه هایی از اوج فساد و طغیان سربازان استکبار در مواجهه با جریان اسلام ناب و بیداری اسلامی است. 

اما آنچه در این فجایع و خونریزی ها فراموش شده، مظلومیت مردم بحرین در مواجهه و مبارزه با جبهه ظلم وارتجاع است.

 

مردم مسلمان بحرین این روزها زیر چکمه های استبداد سیاه رژیم آل خلیفه روزه خود را با درد ورنج واستغاثه به درگاه الهی افطار می کنند و از حضور آنها در  مساجد و نمازجمعه  جلوگیری می شود.

 

علما وانقلابیون بحرین بازداشت؛ و موسسات ونهادهای مردمی به دلایل واهی تعطیل می شوند. در این میان سکوت مجامع بین المللی نیز بر جسارت وظلم حاکمان  بر مردم ستمدیده این کشور سرپوش می گذارد. 

 

اهانت و هتک حرمت  آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و سلب تابعیت از این عالم مجاهد و زندانی کردن مردم مظلوم بحرین در پناه حمایتهای عربستان سعودی و استکبار،  اوج استبداد و خفقان را در بحرین نمایان کرده است.

 

تشدید این  فشارها برمردم مسلمان بحرین و ممانعت از انجام عبادات وفرایض دینی در مساجد و پایمال نمودن حقوق شهروندی و نادیده گرفتن خواسته های بحق شهروندانی که به صورت قانونی از این رژیم درخواست می نماید؛ نشان از ضعف و درماندگی رژیم دست نشانده آل خلیفه در برابر حق خواهی و ظلم ستیزی مردم انقلابی بحرین دارد.

 

خواسته ای که  ان شاءالله با مجاهدت های مردم انقلابی و در پناه ونصرت الهی محقق خواهد شد.

 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت تعرض رژیم آل خلیفه  به علما وانقلابیون بحرین ،حمایت خود را از مجاهدت ها  و مبارزات مردم این کشور  اعلام میدارد و از تمام مردم مسلمان وانقلابی و نهاد های مردمی می خواهد که همچون گذشته به حمایت از مظلومان بر خیزند و نگذارند مظلومیت مردم بحرین فراموش شود.

 

همچنین به تمام سران دست نشانده آل خلیفه وآل سعود هشدار می دهد که پایان تحولات منطقه جز خذلان و نابودی برای شما نخواهد بود و اسلام انقلابی و مقاومت اسلامی پرچمدار عزت واقتدار اسلام در منطقه خواهد شد.ان شاءالله.

 

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

/924/د102/ج

ارسال نظرات