۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۴۳۳۵۵۴
مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام:

اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی باید در رفتار مردم ایجاد شود

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه پرهیز از اسراف از مفاد مهم اقتصاد مقاومتی است، گفت: تمامی مردم ایران اسلامی مخاطب اقتصاد مقاومتی هستند و در این مسیر باید اقدام و عمل در رفتار و بینش مردم ایجاد شود و دولت نیز باید آن را فرماندهی کند.
دکتر محمد حسن قدیری ابیانه مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمدحسن قدیری ابیانه، مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام و عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی شب گذشته در آیین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران که در دانشگاه اراک برگزار شد، بیان کرد: موضوع مهم اقتصاد مقاومتی و تحقق این مهم ضرورت است که باید در رأس تمامی امور قرار گیرد.

 

مردم در برابر برنامه های اقتصاد مقاومتی مسؤول هستند

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان این اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه همگان باشد، گفت: تمامی مردم ایران اسلامی در تمامی لایه اجتماعی و اقشار مختلف در قبال اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی مسؤول هستند و باید در این مسیر گام بردارند.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه  پرهیز از اسراف از مفاد مهم اقتصاد مقاومتی است، گفت: تمامی مردم ایران اسلامی مخاطب اقتصاد مقاومتی هستند و در این مسیر و باید اقدام و عمل در رفتار و بینش مردم ایجاد شود و دولت نیز باید آن را فرماندهی کند.

 

اقتصاد مقاومتی باید برای مردم، تشریح شود

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه در پیوند با تولید درون زا می تواند اهداف اقتصاد مقاومتی را رقم بزند، خاطرنشان کرد: اگر هر ایرانی در روز 10 هزار ریال صرفه جویی کند این رقم در یک سال معادل 10 هزار میلیارد ریال می شود.

 

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید برای مردم، تشریح و تبیین شود، خاطرنشان کرد: محقق شدن اقتصاد مقاومتی در کشور می تواند نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب کند.

 

تنبلی اجتماعی بیماری ناگواری است

قدیری ابیانه در ادامه با اشاره به اینکه تنبلی سبب می شود تا انسان ها در کارهای خود موفق نباشند و با مشکلات رو به رو شوند، گفت: تنبلی اجتماعی بیماری ناگواری است که در بسیاری از بخش ها حاکم شده و باید برای درمان آن راهکارهای موثر اندیشید.

 

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تأکید بر اینکه ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور پیشرفت جامعه را به همراه دارد، خاطر نشان کرد: متاسفانه دانشجویان ایرانی به آموزش های تئوری روی آورده اند و کتابخوانی به مفهوم دانامحوری را کمتر در برنامه های خود دارند و در کشوری مثل چین فرهنگ کتابخوانی و اجرایی کردن تجارب مفید دیگران تبیین و گسترش یافته است.

 

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام در ادامه با بیان اینکه امروز کشور چین توانسته است در دنیا بازار اشتغال های خرد و گوناگون را در دست داشته باشد، گفت: کشور چین ایده سازی و تبدیل آن به عمل را  به عنوان تکلیف خود تعریف کرده اند.

 

شایان ذکر است، در پایان این نشست از 20 نفر از استادان بسیجی دانشگاه های استان مرکزی تقدیر شد.

 

گفتنی است، 31خرداد ماه روز شهادت دکتر مصطفی چمران به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده است./842/202/ب2

ارسال نظرات