۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۳۳۵۷۷

واکنش «کنگره مسلمانان» آمریکا به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم

«کنگره مسلمانان» در آمریکا سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم بحرین را محکوم کرد.
شیخ عیسی قاسم

به گزارش خبرگزاری رسا، «کنگره مسلمانان» آمریکا در ادامه اقدام نهادهای مسلمان در محکومیت سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه در بحرین با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داد.

 

در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد درد و رنج بحرینی‌ها از سوی رژیم غیردموکراتیک و حاکم آل خلیفه کافی نبوده و سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم بیانگر جسارت دولت بحرین است. از سال 2011 مردم بحرین خواستار حقوق برابر به عنوان شهروند بوده و در مقابل چیزی از سوی حاکمان عاید آنها نشده است.

 

شیخ قاسم چندین دهه است که در بحرین حضور داشته و رهبری حزب الوفاق را برعهده داشت. او سخنگوی 86 درصد از شیعیان بحرین به شمار می‌رود که از حقوق اولیه انسانی محروم بوده و سالها برای به دست آوردن دوباره آنها در تلاش هستند و بهای آن را با شکنجه، تبعید، توهین و ازدست دادن جان خود پرداخته‌اند.

 

وی به گسترش فرقه‌گرایی متهم شده که اتهامی کاملا بی‌اساس است. کشورهای غربی ازجمله سازمان ملل با وجود حضور دریایی قدرتمند در بحرین نسبت به سرکوب مردم توسط رژیم حاکم سکوت کرده‌اند.

 

کنگره مسلمانان سرکوب مردم از سوی حاکمان مستبد بحرینی و تازه‌ترین موضع غیرمشروع آنها علیه شیخ عیسی قاسم را محکوم می‌کند. تا چه مدت باید مردم بحرین چنین رفتارهایی را از سوی حاکمان غیر منتخب تحمل کنند؟./980/ب102/د

ارسال نظرات