۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۳۳۵۹۴

چند خبر کوتاه از قزوین

داوود محمدی رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد، اعزام هزار و 400 مبلغ در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان، دستگیری از نیازمندان بهترین درس امام حسن برای جامعه امروز است و پیروی از ولایت درس شهید چمران برای تمام اساتید است چند خبر کوتاه از قزوین هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین داوود محمدی نماینده مردم قزوین و آبیک در جلسه علنی امروز  با  152 رأی موافق و 70 رأی مخالف وکلای ملت، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس دهم شد.

 

فرهاد تجری هم دیگر گزینه ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس بود که موفق به کسب رأی اکثریت نمایندگان مجلس برای تصدی این سمت نشد.

 

بر طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس کمیسیون اصل 90 با معرفی هیئت رئیسه پارلمان و با رأی اکثریت وکلای ملت، انتخاب می‌شود.

 

اعزام هزار و 400 مبلغ در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان قزوین

حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از اعزام هزار و 400 مبلغ در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد و اظهار کرد: اولویت مبلغان، طرح مشکلات و مسائل روز، احکام و شبهات است.



وی در ادامه با اشاره به عناوین برنامه‌های مبلغان، افزود: بیان احکام شرعی، بحث‌های تفسیر قرآن، اخلاق و نهج‌البلاغه، بیان مسائل روز اجتماعی و همچنین پرداختن به تبیین بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در مباحث فرهنگی و اقتصادی در ایام ماه مبارک رمضان و لیالی قدر از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: استقبال خوبی از مبلغان اعزام شده به شهرها و روستاهای استان انجام شده است چراکه شاهد حضور حداکثری جوانان در مساجد روستاها و شهرها هستیم.


حجت الاسلام نعمت الهی با بیان اینکه تا دو سال گذشته تنها 15 مسجد در استان برنامه اقامه نماز جماعت صبح را داشتند، اظهار کرد: این تعداد اکنون به 90 مسجد رسیده و همچنین تعداد مساجدی که به اقامه نماز صبح می‌پردازند رو به افزایش است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان  80 درصد مساجد استان به اقامه نماز صبح پرداخته‌اند و می‌توان گفت این تعداد بالغ بر هزار مسجد است.


وی با اشاره به اعزام 165 نفر مبلغ به تاکستان و 135 نفر به بوئین‌زهرا، خاطرنشان کرد: این اداره کل به شهرستان‌های البرز 135 نفر، آوج 95 نفر و آبیک نیز 95 نفر مبلغ اعزام کرده و بقیه مبلغان نیز در شهرستان قزوین به خدمت‌رسانی مشغول هستند.


مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: تعداد 300 نفر مبلغ از شهر مقدس قم به مناطق مختلف استان اعزام‌شده‌اند که از این تعداد 250 نفر مبلغ مرد و 50 نفر مبلغ خانم هستند این در حالی است که 45 مبلغان خانم بومی نیز در ماه مبارک رمضان مشغول به فعالیت هستند.

 

دستگیری از نیازمندان ،بهترین درس امام حسن برای جامعه امروز است

حجت الاسلام رسول نوروزی معاون آموزش حوزه علمیه قزوین ضمن تبریک ولادت به مناسبت ولادت امام حسن(ع) به بیان ابعاد شخصیتی وی پرداخت و گفت: یکی ازصفات وجودی امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت(ع) است البته نه اینکه ائمه معصومین ما این ویژگی را نداشتند بلکه  تمام ائمه معصومین(ع) ما از ‌تمام فضایل اخلاقی و کرامت‌های انسانی برخوردار بودند اما با وجود این شخصیت بزرگ وممتاز به صورت ویژه نمود پیدا کرده است.

 

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حضرت امام حسن مجتبی(ع) سه بار تمام دارایی‌های تمام  خود را به دو قسمت تقسیم کردند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: این امام بزرگوار نیمی از اموال خود را به فقرای مدینه تقدیم کرد و در روایت آمده است که هیچ درمانده  و نیازمندی به خانه امام حسن(ع) مراجعه نمی‌کرد مگر اینکه با دست پر باز می‌گشت.

 

استاد حوزه علمیه  قزوین در ادامه با اشاره به همنشینی  امام حسن مجتبی (ع) با فقرا اظهار داشت:درروایت دیگر آمده  که  جمعی  از  فقرا  دحال  خوردن  غذایی  بودند  که  از  این  امام  معصوم و رئوف  درخواست  داشتند  که  با  آنها  همنشین  شوند  که  حضرت  دعوت  آنها  را  اجابت  و همه آنها  را  به  منزل  خود دعوت  کردند.

 

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به دستگیری نیازمندان  و فقرا از سوی  متمکنین  در جامعه ابراز کرد: با توجه به اینکه امروز در جامعه ما نیازمندان زیادی وجود دارندکه توان اداره زندگی خودشان را ندارند و افرادی  بی‌سرپرست و بی‌بضاعت در جامعه هستند وظیفه همه ما به خصوص متمکنین ما این است که بتوانند در رفع مشکلات و گرفتاری‌های این عزیزان گام‌های اساسی بردارند.

 

پیروی از ولایت درس شهید چمران برای تمام اساتید است

حجت الاسلام معبودی در مراسم سالگرد شهادت شهید چمران که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) برگزارشد با اشاره به نقش ارزشمند این شهید در دوران دفاع مقدس  پرداخت و گفت: شهید چمران را  می‌توان به عنوان یکی از نادرترین سرداران این  کشور  نام برد شخصیتی که در  فنون نظامی و  تخصصی تبحر  خاصی داشت.

 

وی با اشاره به  روحیه  جهادی و تقوایی  شهید چمران  خاطر نشان کرد: شهید چمران چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف این نظام حضوری با نشاط و فعالی داشتند.

 

مسؤول  نمایندگی ولی فقیه در سپاه  استان  خاطرنشان  کرد: شهید  چمران  عارف  اهل  دل  و مجاهد  فی  سبیل الله بود  و  از  شهدای  برجسته  تاریخ  انقلاب  محسوب  می‌شوند.

 

وی  ادامه داد: ویژگیها و  فضایل  اخلاقی  شهید  چمران  زبان‌زد  عام  و  خاص  بود  و  در همه  ابعاد  شخصیتی  و  اخلاقی  و  سیاسی  و  معرفتی  الگویی  برای  همه  مسئولان  به ویژه اساتید  دانشگاه‌ها  است.

 

حجت الاسلام معبودی در پایان با تاکید بر الگوگیری اساتید دانشگاه‌ها از  شهید چمران در  امور کاری و زندگی خود گفت: شهید چمران به ایادی استکبار جهانی  نشان داد که  نباید از دولت‌های استکبار ترسید بلکه باید در برابر آنها با قدرت ایستاد از این رو باید اساتید دانشگاهی راهی را که این شهید که همان مسیر  ولایت  و رهبری ترسیم کردند را  ادامه دهند. /873/303/ب2

ارسال نظرات