۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۳۳۶۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خبرداد؛

فعالیت بیش از یک هزار و ۵۰ مبلغ در استان لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و 50 مبلغ در استان تا پایان ماه مبارک رمضان گفت: از این تعداد 430 مبلغ غیر بومی هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی، ظهر امروز، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که به مناسبت روز تبلیغ در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد، ماه مبارک رمضان را ماه رزق و روزی معنوی خواند.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان تمرینی برای دوری از تعلقات دنیوی است، افزود: روزه از مخلص ترین عبادت ها و به دور از ریا است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) عنوان داشت: ایشان معروف به کریم اهل بیت(ع) است و روش و سیره او بخشش در راه خدا بود.

 

وی با اشاره به سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل و روز تبلیغ بیان داشت: رسالت تبلیغ به میزان عمر بشریت قدمت دارد.

 

حجت الاسلام مهدوی از تبلیغ به معنای ساده ارتباط با دیگران و تبلیغ دینی، شناسایی عقاید و باورهای دینی و معرفی به دیگران یاد کرد و گفت: تبلیغات اسلامی بخشی از آن است.

 

وی با بیان این که بزرگ ترین ظرفیت تبلیغات اسلامی در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی است، عنوان کرد: حوزه های علمیه در بحث تربیت و پرورش مبلغ تولید کننده و تبلیغات اسلامی توزیع کننده است.

 

فعالیت 860 مبلغ لرستانی در طول سال

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره نام نویسی بیش از 860 مبلغ در سامانه سجام اظهار داشت: افزون بر این تعداد 440 مبلغ خواهر نیز نام نویسی کرده اند و این تعداد مبلغ در طول سال در مناطق شهری و روستایی مشغول فعالیت هستند.

 

وی در ادامه یادآور شد: 294 مبلغ خواهر سنتی که در مراسم و جلسات خانگی شرکت می کنند، در استان لرستان تاکنون ساماندهی شده اند.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان، محرم و صفر افزون بر فعالیت مبلغان بومی، مبلغ غیر بومی نیز در استان فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان 430 مبلغ از استان قم، اصفهان و مشهد به مناطق تبلیغی لرستان اعزام شده است.

 

وی در ادامه عنوان داشت: یک هزار و 50 مبلغ خواهر و برادر، بومی و غیر بومی تا پایان ماه مبارک رمضان با حضور در مناطق شهری و روستایی مشغول فعالیت هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه از ساماندهی دو هزار و 460 هیأت مذهبی در استان خبر داد  وگفت: دو هزار و 140 مداح نیز تاکنون تشکیل پرونده داده اند.

 

فعالیت پنج دبیرستان علوم و معارف صدرا در لرستان  

 

حجت الاسلام مهدوی از فعالیت پنج دبیرستان علوم و معارف اسلامی با بیش از 280 دانش آموز خبر داد و افزود: این مدارس در شهرهای خرم آباد، بروجرد، دلفان، پلدختر و کوهدشت مشغول فعالیت هستند.

 

وی یادآور شد: ساختمان جدید مدارس صدرای شهرستان کوهدشت و دلفان به زودی افتتاح و به بهره برداری می رسند./9456/202/ب3

 

فاطمه ملکی
ارسال نظرات