۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۳۳۶۱۱
رییس اداره اوقاف زابل خبر داد؛

۴۰ روحانی مبلغ ویژه نیمه دوم رمضان به زابل اعزام شدند

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل گفت: 40 روحانی مبلغ ویژه نیمه دوم ماه مبارک رمضان، برای پوشش برنامه‌های اوقاف از جمله همکاری در اجرای طرح ضیافت الهی به مناطق محروم سیستان اعزام شدند.
روحانیت

حجت‌الاسلام اسماعیل بامری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: این روحانیان مبلغ از شهرستان قم، با هزینه واقفان خیر اندیش و با هدف آشنا ساختن هرچه بیشتر مردم مناطق محروم از برکات ماه مبارک رمضان و همچنین آثار وقف در جامعه بشری اعزام شده‌اند.

 

وی با اشاره به نقش مبلغان در پیشبرد امور فرهنگی، بیان کرد: قوی‌ترین بازوی اوقاف برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، مبلغان هستند که باید با ارتباط دائم و مستمر با این عزیزان از مشکلات و توانایی‌ها و ابتکاراتشان با خبر شد و در جهت تحقق اهداف مقدس سازمان اوقاف به آنان یاری رساند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه زابل افزود: در حال حاضر نزدیک‌ترین افراد از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به مردم در ارتباطی چهره به چهره و تنگاتنگ همین مبلغان اعزامی هستند که باید با توجه ویژه به این عزیزان مسائل فرهنگی و ابعاد اجتماعی و اقتصادی وقف را به لایه‌های اجتماع انتقال داد.

 

وی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های طرح ضیافت الهی، برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات دینی و مسائل روز مردم و نیز جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، تبلیغ فرهنگ وقف، ترویج سیره و زندگی اسلامی به مناطق محروم از مهمترین اهداف حضور مبلغان است.

 

حجت‌الاسلام بامری با بیان اینکه اعزام مبلغان هر ساله مورد استقبال مردم مناطق محروم قرار می‌گیرد، اظهار کرد: حضور مبلغان تأثیر بسیار زیادی در آشنایی مردم با جایگاه و برکات وقف در جامعه و همچنین مشارکت آنان در این سنت حسنه داشته است./831/303/ب3

ارسال نظرات