۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۳۳۶۱۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

احیای اندیشه های شهید بهشتی نیاز اساسی دستگاه قضایی کشور است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره این که اندیشه های شهید بهشتی رو به فراموشی رفته است، گفت: اندیشه های ایشان نیاز اساسی دستگاه قضایی است و باید احیا شود.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، ظهر امروز، در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری لرستان به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به اندیشه های شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی اندیشه های خاصی در مورد دستگاه قضا و برقراری عدالت و حق داشت.

 

وی شهید بهشتی را عالمی با بصیرت، زمان شناس و سازش ناپذیر خواند و افزود: شهید بهشتی در تصویب لایحه قصاص که از مجازات های شرعی دین اسلام بود، با ایستادگی در برابر هجمه های دشمن آن را در دستگاه قضا احیا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان احیا اندیشه های شهید بهشتی را نیاز اساسی دستگاه قضایی کشور خواند و عنوان داشت: به گفته امام راحل شهید بهشتی مظلوم بود و اندیشه های این امام راحل رو به فراموشی رفته است و باید اندیشه، تفکر و استدالال های این شخصیت انقلابی را احیا کرد.

 

وی آمار ارائه شده از سوی رییس کل دادگستری لرستان را نشانگر تلاش شبانه روزی دستگاه قضایی استان در جهت تأمین امنیت خواند و اظهار داشت: این آمار می تواند خوشایند و نگران کننده باشد.

 

قضاوت از روی حکمت الهی مهم ترین شاخصه عدالت قضایی است

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی قضاوت را کاری سخت خواند و افزود: قضاوت از روی علم و قرآن، عترت و حکمت خداوند، رعایت بی طرفی در امر قضا و استقلال قضایی از شاخص های عدالت قضایی هستند.

 

وی با تأکید بر این که حق مردم نباید در دستگاه قضا از بین رفته و پایمال شود، اظهار داشت: نباید راه نفوذی در حکم قاضی باشد و باید مستدل و مبرهن باشد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به برخوردار بودن دستگاه قضایی از سلامت عنوان کرد: سلامت و نظارت باید در دستگاه قضا رعایت شود.

 

وی با بیان این که اختلاس های چند میلیاردی را عامل به وجود آمده مصیبت های فراوانی دانست و  تأکید کرد: نبود نظارت کافی از عوامل بروز این مصیبت ها است و باید مسؤولان این نهاد قضایی باید تلاش کرده که موانع و مشکلات بر سر راه حق وعدالت را بردارند.

 

مسؤولان دستگاه قضایی باید با نظارت صحیح حق و عدالت را جرا کنند

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به حقوق های نجومی برخی از مدیران و در مقابل حقوق های پایین برخی دیگر عنوان داشت: نظارت در اجرای این موارد نیز باید دنبال شود، حق وعدالت را اجرا کنیم.

 

وی با تأکید بر این که سرعت دادرسی باید در دستگاه قضا بیشتر شود، خاطرنشان کرد: میانگین 200 روز برای رسیدگی به امور حقوقی مردم مراجعه کننده زیاد بوده و استدلال به میانگین کشوری نیزقابل قبول نیست./9459/202/ب3
 

فاطمه ملکی
ارسال نظرات