۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۳۳۶۲۱
حجت الاسلام تراشیون:

آرامش از لوازم اصلی یک زندگی موفق است

کارشناس مسائل خانواه با بیان این که آرامش از لوازم اصلی یک زندگی موفق است، گفت: زن و شوهر باید در خانه تداعی کننده مثبت و یادآور دلخوشی ها باشند.
سید علیرضا تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس مسائل خانواده، پیش از ظهر امروز در سلسله نشستهای خانه ای مثل بهشت که در مصلای قدس قم برگزار شد با بیان مواردی که در خانه باعث آرامش دیداری می شود اظهار داشت: نظم محیط تحت مدیریت زن یا شوهر در زندگی باعث می شود که طرف مقابل با دیدن او احساس آرامش کند.

 

وی با بیان این که رعایت برخی آداب و رسوم می تواند دید مثبتی از طرف مقابل به انسان بدهد، افزود: آداب باید در حد معمول باشد و نباید به اندازه ای سخت و زیاد باشد که باعث تکلف در خانه شود و آرامش را از انسان سلب کند.

 

حجت الاسلام تراشیون با بیان این که زن و شوهر باید تداعی کننده امور مثبت برای همدیگر باشند، خاطرنشان کرد: حتی المقدور باید زن و شوهر برای هم یادآور خوشی ها در زندگی باشند و این که حضرت علی(ع) فرمودند که با ورود به خانه و دیدار حضرت زهرا(س) تمام خستگی روز از تنم بیرون می‌رود به خاطر همین است که حضرت زهرا(س) تداعی کننده همه خوبی ها بودند.

 

وی افزود: دلخوشی ها در صورتی زیاد می شود که زن وظایف زنانه خود را به خوبی انجام دهد و مرد وظایف مردانه را ولی متأسفانه گاهی اوقات در خانواده زن مانند یک مادر با شوهر خود برخورد می کند و یا مانند یک نیروی خدماتی در خانه است و یا مرد در حد یک عابر بانک است و نه یک شریک زندگی و شوهر خوب.

 

کارشناس مسائل خانواده با بیان این که هر چه زن و مرد خوبی های بیشتری داشته باشند آرامش دیداری بیشتری را منتقل می کنند، ابراز داشت: خوب بودن خوب است حتی اگر طرف مقابل بدی کند؛ بدی را باید از راه خودش حل کرد و نباید به عنوان اولین راه مقابل به مثل را انتخاب کرد.

 

وی توجه به چیدمان و محیط زندگی را در ایجاد آرامش دیداری بسیار مؤثر عنوان کرد و افزود: حتی رنگ اشیاء در روحیه افراد تأثیر دارد؛ رنگ های گرم مانند قرمز باعث تحریک می شوند و رنگ های سرد مانند آبی و سبز آرامش بصری ایجاد می کنند.

 

حجت الاسلام تراشیون نوع حرکات و سکنات در ارتباط را در آرامش و عدم آرامش فرد تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: عجله در حرکت و حرف زدن و یا کندی بیش از حد در انجام امور می تواند آرامش طرف مقابل را با دیدن او بر هم بزند که این ویژگی بسته به طبع هر فرد متفاوت است./843/پ202/ی

ارسال نظرات