۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۳۳۶۳۳

حکیم خواستار دخالت سازمان ملل و اتحادیه عرب در قضیه شیخ عیسی قاسم شد

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با ابراز نگرانی و تاسف از روند تحولات در بحرین از سازمان ملل، اتحادیه عرب و سازمان های بین المللی و منطقه ای خواست در قضیه سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم دخالت کنند.
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز در اظهاراتی در دفترش به مناسبت سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت که از سازمان ملل، اتحادیه عرب و سازمان های بین المللی و منطقه ای می خواهد برای متوقف کردن این اقدام ظالمانه در سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم دخالت کنند.


وی اضافه کرد که عالم ربانی آیت الله شیخ عیسی قاسم همواره عامل حفظ مسالمت آمیز بودن اعتراضات مردمی در داخل بحرین بوده اما امروز می بینیم که مقامات بحرین، حکم سلب تابیعت او را صادر کرده اند.


وی تاکید کرده است: هیچ کس حق ندارد تابعیت دیگری را از وی سلب کند و این چه همزیستی و گفت وگویی است که در بحرین و کل منطقه در سایه چنین اقدامات و تدابیر ظالمانه وجود دارد.


سید عمار حکیم از شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق الاسلامی بحرین یاد کرد و گفت: جمعیت الوفاق از نمادهای اعتدال گرایی و شخص علی سلمان از چهره های میانه رو بحرین است که حتی به شکل قانونی درخواست استیناف حکم قضایی اش کرد اما به جای مدنظر قرار دادن این درخواست، حکم زندانش را افزایش دادند.


رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در پاسخ کسانی که خواهان عدم دخالت عراق در امور داخلی بحرین شده اند گفت که به مدت 13 سال در امور داخلی عراق دخالت کردند و اکنون که ما از روند این حوادث ابراز نگرانی و تاسف می کنیم می گویند دخالت نکنید.


سید عمار حکیم گفت که عراق نسبت به روند تحولات در بحرین ابراز نگرانی و تاسف می کند و امیدوار است که مقامات بحرین آتش این بحران را فرونشانند و انسجام اجتماعی را به بحرین برگردانند./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات