۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۳۳۶۵۶

آیت‌الله حائری فتوای دفاع از مردم بحرین را صادر کرد

یکی از مراجع تقلید عراق مقیم قم با صدور فتوایی اعلام کرد بر مومنانی که توانایی دفاع از مسلمانان بحرین را دارند واجب است به قدر استطاعت از آنها دفاع کنند.
حضرت ‌آیت الله سید کاظم حائری آیت الله حائری

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید کاظم حائری، از مراجع تقلید عراق ساکن قم با صدور فتوایی، حکم به وجوب دفاع از مردم بحرین به قدر توانایی (استطاعت) داد.

 

متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمد لله ربّ العالمین، وصلّى الله على محمد وآله الطاهرین

 

قال الله تعالى: (وَزُلْزِلُوا حَتَّى یَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِیبٌ) .

سوره بقره، آیه: 214.

 

بر مومنانی که توانایی دفاع از مسلمانان بحرین را دارند واجب است به قدر استطاعت از این مسلمانان دفاع کنند، قال الله تعالى: (وَلْیَعْلَمَ الَّذِینَ نَافَقُوا وَقِیلَ لَهُمْ تَعَالَوْا قَاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ أَوِ ادْفَعُوا قَالُوا لَوْ نَعْلَمُ قِتَالاً لاَّتَّبَعْنَاکُمْ هُمْ لِلْکُفْرِ یَوْمَئِذ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلإِیمَانِ…) . سوره آل عمران، آیه: 167.

 

و خداوند تبارک و تعالی به مومنان وعده پیروزی نهایی داده است همانگونه که در آیه فوق آمده بود؛ هم‌چنین این آیه نیز دلالت بر پیروزی دارد: (وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الُْمحْسِنِینَ) . سوره عنکبوت، آیه: 69. وکذلک قد ورد الوعد القطعیّ فی کثیر من الآیات، ومنها: قوله تعالى: (إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ) . سوره محمّد، آیه: 7.

 

اینها همه وعده‌های خداوند سبحان است و ما به یقین می‌دانیم که خداوند خلف وعده نمی کند؛ همانگونه که در این آیه می‌فرماید: سوره رعد آیه 31 (إِنَّ اللّهَ لاَ یُخْلِفُ الْمِیعَادَ) .

 

حضرت آیت‌الله حائری گفت: کثرت مومنان قربانی، دال بر عدم پیروزی نیست بلکه «پیروزی» در نهایت حاصل می‌شود؛ از خداوند می‌خواهیم که مومنان را در راه پیروزی بر دشمنانشان یاری کند.

 

آل‌خلیفه روز گذشته تابعیت شیخ قاسم را لغو کرد و این اقدام با واکنش‌های بسیاری روبرو شده است؛ این رژیم هم‌چنین هفته گذشته دفاتر جمعیت «الوفاق» بزرگترین جمعیت معارض این کشور را بست و قرار است در 23 ماه جاری (ژوئن) جلسه نهایی دادگاه برای انحلال این جمعیت را برگزار کند./994/ب102/د

ارسال نظرات