۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۳۳۶۶۰
آیت الله شفیعی:

بزرگترین دستاورد آتش بس موقت امام حسن با معاویه، حادثه کربلا است

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه میان امام حسن(ع) و معاویه آتش بس موقت و نه صلح صورت گرفت، افزود: بزرگترین دستاورد این آتش بس حادثه کربلا است.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز، در مسجد آیت الله شفیعی اهواز، با تبریک ولادت امام حسن(ع) گفت: نیمه شعبان عید مذهبی شیعیان است و در این روز باید در مساجد، حسینیه ها، کوی و برزن مراسم های ویژه ای برگزار شود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عمر کوتاه امام حسن مجتبی(ع) اظهارداشت: زندگی کوتاه ایشان سرشار از حوادث سهمیگن و قضایای مهم که در دوران حیات امام علی(ع) و پس از آن مسؤولیت های متعددی را عهده دار بودند و همیشه سایه ای از مظلومیت بر ابعاد گوناگون زندگی وی سایه افکنده است.

 

آیت الله شفیعی با اشاره به روایت جعلی مخالفان مکتب اهل بیت درباره ولادت و نامگذاری امام حسن(ع) و اینکه پدر آن بزرگوار خواهان نامیدن ایشان بنام «حرب» هستند، گفت: این مسأله با روایات اهل بیت(ع) در این باره متفاوت است و هدف مخالفان از مطرح کردن چنین نام هایی محبوبیت آفرینی برای بنی امیه و کسر شأن اهل بیت(ع) است.

 

این مقام مسؤول در ادامه گفت: اسامی همچون «حرب» متعلق به بنی امیه هستند و افزون بر آن مردم از اسامی قریشی و اموی بخوبی آگاه هستند و امامین حسن و حسین «علیهم السلام» از آغاز ولادت هدف تیرهای دشمنان و جعلیات آنها قرار گرفته اند.

 

وی تعدد زوجات را از دیگر ظلم های وارده بر امام حسن(ع) دانست و تصریح کرد: در مراجعه به کتب تاریخی شاهد نقش بنی امیه و بنی مروان و نقش اصلی و بی بدیل منصور دوانیقی در جعل احادیث نادرست در حق آن امام هستیم که بصورت روایت در کتب حدیثی پخش شده اند.

 

آیت الله شفیعی با بیان اینکه در کتب حدیثی اهل تسنن در رابطه با تعدد زوجه ها تنها به ذکر تعداد و عدم اسم آنها اشاره شده است، گفت: این اقدام در نتیجه کینه منصور دوانیقی از اولاد امام حسن(ع) صورت گرفت و پیش از اقدام منصور دوانیقی به هیچ وجه در مناظره ها و سنخنرانی ها به آن حضرت نسبت شهوترانی و زن داری داده نشده بود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مناظره عمروبن عاص با امام حسن(ع) اتهام تعدد زوجه مطرح نشد، خاطرنشان کرد: این مناظره دال بر بطلان ادعای تعدد زوجه ها است و اینگونه جعلیات تنها براساس حقد و کینه انجام می شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به سخن امام خمین(ره) مبنی بر عدم وجود صلح میان اسلام و کفر تصریح کرد: صلح امام حسن (ع) با معاویه آتش بس موقت و به تقاضای معاویه صورت گرفت و امام حسن(ع) براثر دروغگویی و بی وفایی اصحاب ناچار به پذیرش آن شد.

 

وی گفت: در مسأله صلح 2 نفر مقابل از حقوق خود کوتاه و یا به یکدیگر واگذار می کنند در حالی که امام حسن(ع) نمی توانند از امامت با توجه به الهی بودن آن صرف نظر و در اختیار معاویه قرار دهند و در این آتش بس مواد توافق نامه از سوی معاویه نوشته شد هر چند که به آنها عمل نکرد.

 

آیت الله شفیعی در پایان با اشاره به محتوای آتشبس که معاویه آنها را خدمت امام حسن(ع) عرضه و امام حسن(ع) به سود اسلام آنها را امضا کرد، گفت: بزرگترین نتیجه و دستاورد آتش بس امام حسن(ع) و معاویه، حادثه کربلا است در حالی که دشمنان در این باره ادعای صلح را مطرح می کنند./9456/202/ب3

ارسال نظرات