۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۳۳۶۸۳
معاون قرآن و عترت ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

ترویج معارف قرآنی لازمه مقابله با تهاجم فرهنگی است

معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی را لازمه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و تشیع دانست.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع تعدادی از مدیران مؤسسات قرآنی استان بر ضرورت توسعه، تبلیغ، ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و عترت در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: مؤسسه های قرآنی بهترین مکان برای سلامت فکری و معنوی افراد جامعه است.


وی با بیان این‌که تجهیز و حمایت از مؤسسات قرآنی لازمه جذب قرآن آموزان بیشتری است، خاطرنشان کرد: برای تحقق عزم ملی در زمینه توسعه، تبلیغ، ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و عترت باید از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی دولتی و مؤسسات غیردولتی در جامعه استفاده شود.


معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های رسانه ای قرآنی در استان، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی تولیدات فاخر فرهنگی و قرآنی، ایجاد قرارگاه های تخصصی قرآن کریم، تربیت نیروهای متخصص فرهنگی و قرآنی می تواند سدی نفوذناپذیر در مقابل هجمه ها و توطئه های دشمن قرار گیرد.


لایقی با بیان این‌که مؤسسات و مراکز قرآنی، نقش مهمی در ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) دارند، خواستار واگذاری مراکز و مدارس غیرفعال به دارالقرآن کریم استان شد و گفت: احیا و بازگشایی دارالقرآن ها و مراکز تخصصی قرآن کریم در شهرهای استان دغدغه جدی ما و نیاز دارالقرآن ها در شهرستان ها است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که قرآن شفادهنده تمام بیماری های معنوی و روحانی انسان است، اظهار داشت: شما اگر یک صفحه قرآن بخوانی، اما همین یک صفحه را با تدبر و درک قرآن بخوانید بهتر است از این‌که یک جزء از قرآن را بدون درک و فهم آیات قرآن بخوانید.


لایقی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) که می‌فرماید؛ بهترین گفتار، گفتار خداست و کمال و نهایت رشد انسان این است که دین‌شناس قرار بگیرد، افزود: یکی از مهم‌ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ترویج فرهنگ قرآنی در کشور بوده است، ضمن این‌که رهنمودهای داهیانه امام راحل و رهبر انقلاب نیز همواره عالمانه و راهگشا است.


وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به مفاهیم و درک آیات قرآن کریم، گفت: مولای متقیان علی(ع) فرمودند؛ «بهار دلها قرآن است» قاری قرآن باید عامل به قرآن نیز باشد، زیرا قاری قرآن، معرف قرآن است و اگر غیر از آنچه که می‌خواند و می‌گوید عمل کند، این آیات در روز قیامت علیه او می‌شوند و در این صورت اندوه و حسرت او زیادتر خواهد بود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات