۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۳۳۷۰۱
نماینده خبرگان رهبری: 

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تولید داخل و عدم تکیه بر درآمدهای نفتی است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که حمایت از تولید داخل نباید در حد شعار باقی بماند، گفت: اقتصاد مقاومتی، مدیریت کشور بدون درآمدهای نفتی است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: مسؤولان نظام و نمایندگان مجلس بایستی به دور از شعارگرایی به فکر اقدام و عمل در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشند.


وی با تأکید بر این‌که توجه به اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی لازمه مقابله با توطئه های اقتصادی دشمنان نظام است، خاطرنشان کرد: «نفتی بودن و دولتی بودن» به عنوان دو معضل نظام اقتصادی کشور همواره از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تذکر قرار گرفته است، اما هنوز مورد توجه جدی دولتمردان نیست.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی، به معنای مدیریت کشور بدون درآمدهای نفتی است، خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده که دیگر خام‌فروشی کنار گذاشته شود و از اقتصاد تک محصولی رها شویم، هنر مدیران اجرایی کشور این است که بتوانند در چنین شرایطی مدیریت لازم را داشته باشند.


وی با اشاره به این‌که دولت باید با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا که موجب ضربه به اقتصاد داخلی و تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی می‌شود، اقدام جدی و عملی داشته باشد، گفت: مسؤولان نظام همانطور که رهبری تأکید داشتند؛ باید مسأله مالیات را جدی بگیرند و مردم نیز در این امر همکاری‌ لازم را داشته باشند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اصلاح نظام مالیاتی کشور، ساختار نظام پولی و بانکی و همچنین نحوه هزینه بودجه بایستی مورد بازنگری قرار گیرد، تصریح کرد: انچه مسلم است همه ملت ایران در عمل به دستورات رهبری عنایت ویژه داشته و دارند، مسؤولان نیز باید به همین اندازه در عمل به منویات رهبر انقلاب پیشگام باشند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که حمایت از تولید داخل نباید در حد شعار باقی بماند، اظهار داشت: واردات بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت موجب ضربه به اقتصاد داخلی و تعطیلی واحدهای تولیدی می شود، واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه داخلی وجود دارد قابل قبول نیست./935/302/ب2

 

ارسال نظرات