۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۳۳۷۲۶
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد؛

افزایش ابعاد بين المللي پياده روي بزرگ اربعین/ آغاز ثبت نام از ابتدای مردادماه

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه ابعاد بين المللي اين پياده روي عظيم ديني و معنوي هر سال بيشترمي شود افزود: اربعين حسيني با حضور مسلمانان كشورهاي مختلف و حتي مسيحيان درحال توسعه و تبديل شدن به اجتماع بزرگ بشري است.
قاضی عسکر

به گزارش خبرگزاری رسا، سومين جلسه كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين با حضور حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرنماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني برگزار شد.

 

در اين جلسه كه نمايندگان پانزده نهاد و سازمان مرتبط با اين كميته شركت داشتند حاضران به بيان نقطه نظرات خود درباره برگزاري هرچه بهتر و باشكوه‌ترمراسم پياده‌روي اربعين حسيني و امور فرهنگي و آموزشي مربوط به آن در سال 95 پرداختند.

 

نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت دراين جلسه به دستاورهاي كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين درسال گذشته اشاره و ابراز اميدواري كرد با تلاش دستگاههاي مختلف ، سازمان هاي مردم نهاد و خيرين، امسال هماهنگي و موفقيت هاي هاي بيشتري را درحوزه مراسم اربعين شاهد باشيم.

 

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه ابعاد بين المللي اين پياده روي عظيم ديني و معنوي هر سال بيشترمي شود افزود: اربعين حسيني با حضور مسلمانان كشورهاي مختلف و حتي مسيحيان درحال توسعه و تبديل شدن به اجتماع بزرگ بشري است.

 

نماينده ولي فقيه نگاه فراملي و فرامذهبي مقام معظم رهبري به مراسم اربعين حسيني و حساسيت ايشان نسبت به برگزاري با شكوه اين مراسم را يادآور شد و خواستار اهتمام جدي تر همه دستگاهها درانجام وظايف و مسئوليت هاي محول شده بر اساس تقسيم كار صورت گرفته در ستاد مركزي اربعين شد.

 

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر همچنين برلزوم توجه به حضور و مديريت مردمي در برگزاري اين مراسم تاكيد و خاطرنشان كرد: از ظرفيت هاي بسيار بالايي كه دراين بخش وجود دارد بايد براي ساماندهي خدمات رساني در داخل ايران و عراق استفاده كرد.

 

وي افزود: با تلاش مجموعه حاضر و حفظ اانسجام وزمان بندي دقيق و مشخص، برنامه هاي كميته فرهنگي و آموزشي اربعين تحقق يافتني است.

 

در ادامه اين جلسه حجت‌الاسلام حميد احمدي ریيس كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين از فعاليت هاي صورت گرفته در كارگروههاي تشكيل شده گزارشي ارائه كرد ومردمي بودن، حفظ ميزباني عراق و اجتناب از تصدي گري را از اولويت هاي اين كميته برشمرد.

 

وي با اشاره به وظايف و مسئوليت هاي متنوع بيش از ده كارگروه كميته فرهنگي اظهار داشت: با هدف آموزش و فرهنگ سازي در راستاي هم انديشي و ايجاد گفتمان درباره اربعين با استفاده از ظرفيت نخبگان و جامعه دانشگاهي درايران و عراق و استفاده از ظرفيت مجموعه ائمه جمعه و جماعات برنامه ريزي شده است.

 

اين جلسه با ارائه نقطه نظرات نمايندگان سازمان ها، ارگان ها و نهادهاي فرهنگي فعال در ستاد اربعين همچون شواري سياست گذاري ائمه جمعه، وزارتخانه هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي وامور خارجه، جامعه المصطفي العالميه، مجمع جهاني اهل بيت، قرارگاه فرهنگي سپاه، سازمان هاي اوقاف و امور خيريه، تبليغات اسلامي و حج وزيارت ، ستاد مركزي اربعين و شهرداري تهران ادامه يافت وسياست هاي ابلاغي، چگونگي فرآيند هماهنگي در كارگروهها و برنامه هاي فرهنگي و آموزشي اربعين 95 بررسي شد.

 

درادامه اين حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با تاكيد براينكه در سياست گذاري ها، اولويت با مراسم اربعين است، تصريح كرد: بايد ازپرداختن به فعاليت هاي سست و كم اهميت پرهيز و موارد اثرگذار دنبال شود و مردم به استفاده از اين موارد تشويق شوند.

 

نماينده ولي فقيه استفاده از ظرفيت هاي سامانه سماح براي صدور ويزاي علاقمندان به حضور درمراسم اربعين را يادآور شد و لزوم تهيه پيوست فرهنگي قوي متناسب با ظرفيت موكب هايي را كه در اين مراسم معنوي خدمات رساني خواهند كرد، ضروري خواند.

 

درپايان اين جلسه اعلام شد به منظور ساماندهي امكانات موجود براي تشرف ميليوني زائران حسيني، قرار است ثبت نام از علاقمندان به شركت در پياده روي عظيم اربعين از اول مردادماه آغاز شود./1330/د101/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات