۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۳۳۷۳۹
استاد حوزه و دانشگاه:

اقتصاد مقاومتی مصداق بارز عزت جمهوری اسلامی نسبت به غرب است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور نمونه و مصداق بارز عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به جوامع غربی مدعی توسعه و پیشرفت است.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی اسدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در گفتمان دینی که با موضوع اقتصاد مقاومتی در بجنورد برگزار شد، اصول اقتصاد مقاومتی را نمونه‌ای از عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به جوامع غربی که ادعای توسعه و پیشرفت دارند دانست.

 

وی افزود: در سال‌های گذشته وقتی غربی‌ها در بحران اقتصادی گرفتار شدند اقتصاد ریاضتی را به اجرا گذاشتند ولی نظام مقدس ما در مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب نه‌تنها تسلیم نشد بلکه با طرح اقتصاد مقاومتی درصدد حذف اندک رشته‌های ارتباط و وابستگی اقتصادی با غرب شد.

 

حجت‌الاسلام اسدی تصریح کرد: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی که باید در جامعه ما با عزم و اراده جدی‌تری اجرا شود صرفه‌جویی و درست مصرف کردن است که می‌تواند از وابستگی کشور به دیگران جلوگیری کند.

 

وی به حکمت 396 نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) می‌فرماید: «الْمَنِیَّهُ وَلاَ الدَّنِیَّهُ وَالتَّقَلُّلُ وَلاَ التَّوَسُّلُ مَنْ لَمْ یُعْطَ قَاعِداً لَمْ یُعْطَ قَائِماً، الدَّهْرُ یَوْمَانِ: یَوْمٌ لَکَ، وَیَوْمٌ عَلَیْکَ فَإِذَا کَانَ لَکَ فَلاَ تَبْطَرْ وَإِذَا کَانَ عَلَیْکَ فَاصْبِرْ» و تأکید می‌کند که مرگ آری اما تن دادن به پستی هرگز و قناعت به مقدار کم آری، ولی دست نیاز به‌سوی دیگران دراز کردن هرگز زیرا آن‌ کس که با تلاش معتدل و صحیح چیزی را به دست نیاورد با تلاش نادرست و بی‌رویه آن را به‌دست نخواهد آورد.

 

حجت‌الاسلام اسدی تکرار عناوین اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب برای چندین سال پیاپی را نشانه برآورده نشدن خواسته‌های ایشان در عرصه اقتصاد دانست و گفت: باید گفتمان و عمل ما پیرو منویات و رهنمودهای رهبری باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش اقشار مختلف جامعه در تحقق شعار سال، خاطرنشان کرد: باید با گسترش آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در بین جامعه به اقتصاد جامعه و خانواده کمک کرد زیرا مهارت‌های حرفه‌ای و هنری نه‌تنها به اقتصاد کمک می‌کند بلکه موجب آرامش روح و روان نیز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام اسدی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید به صورت ویژه برای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد عرصه اقدام و عمل شود، افزود: لازم است موضوع اقتصاد مقاومتی به تربیت و آموزش فرزندان در خانواده‌ها افزوده شود.

 

وی با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا»، بر اهمیت تربیت فرزند و خانواده هماهنگ و منسجم تأکید کرد و گفت: اگر فرهنگ و رویه‌ای در خانواده به فرزندان آموزش داده شود به مرور زمان جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

 

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در این رابطه فهم عمیق آموزه‌های دینی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: بسیاری از افراد جامعه دین‌دار هستند ولی دین فهم نیستند.

 

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه محبت و آرامش، گمشده خانواده‌های امروزی است، گفت: تأمین غذا، پوشاک و مایحتاج روزمره خانواده و امکانات رفاهی، برای تربیت خانواده متعالی کافی نیست بلکه خانواده به غذای روح و معنویات نیز نیاز مبرمی دارد.

 

وی با تکیه بر فرازی از دعای پرفیض کمیل «صَبَرْتُ عَلَی عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَی فِرَاقِکَ» معضل خانواده‌های گرفتار را در گسترش تکنولوژی و استفاده نادرست از آن دانست و افزود: باید فرهنگ استفاده درست از تکنولوژی و امکانات مدرن در جامعه ما آموزش داده شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات