۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۳۳۷۴۲
عضو خبرگان رهبری:

ترویج فرهنگ قرآن راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی گفت: بهترین راه مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن، پناه آوردن به قرآن کریم و عمل به مفاهیم آن است.
حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی، عضو خبرگان رهبری عصر امروز در آئین افتتاحیه بیست و سومین مرحله از مسابقات قرآن مسجد جامع حکم‌آباد تبریز، با اشاره به تهاجم سنگین فرهنگی دشمن، اظهار داشت: بهترین راه مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن، پناه آوردن به قرآن کریم و عمل به مفاهیم آن است.

 

وی بابیان اینکه دشمنان مسیر و شیوه‌های خود در مبارزه علیه انقلاب اسلام و دین مبین اسلام را تغییر داده‌اند، ابراز داشت: دشمنان در عصر حاضر به‌صورت فرهنگی و اخلاقی علیه خداپرستی هجوم آورده و تلاش دارند با ابزارهایی همچون سینما، جوک و ترویج بداخلاقی مردم را نسبت به ادیان الهی بی‌تفاوت کنند.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب که اگر اخلاق زیر سؤال رود همه‌چیز زیر سؤال می‌رود، بیان داشت: دشمنان با ترویج غفلت و پوچ‌گرایی می‌خواهند ارزش‌های انسانی را زیر سؤال برده و حرمت‌ها را بشکنند و از رهگذر بداخلاقی‌های اجتماعی و عرف شکنی‌ها در حوزه شریعت به دنبال قبح شکنی . تبدیل ارزش‌ها است.

 

وی با اشاره به ضعف علم در زیر سؤال بردن دیانت و اسلام، خاطرنشان کرد: زمانی که منطق و علم توان زیر سؤال بردن ارزش‌های الهی را ندارند، دشمنان تلاش دارند به‌صورت فرهنگی و از بین بردن قبح مسائل اخلاقی و ارزش‌ها، با آن مبارزه کنند، این مسیر بسیار کار خطرناکی است و دین‌داری و حرمت احکام شرعی را در دید مردم تضعیف می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی ترویج و یادآوری آموزش قرآن را راه مبارزه با ترویج بی‌بندوباری عنوان و بیان کرد: قرآن ناجی انسان از یاس و ناامیدی است و تنها چیزی است که می‌تواند انسان را نجات دهد، ترویج و تبیین ارزش‌های قرآنی و الهی در جامعه می‌تواند در برابر پروژه عظیم دشمن در تخریب و تضعیف دین‌داری بسیار مؤثر عمل کند.

 

وی با یادآوری اینکه نجات یافتن از طریق قرآن مخصوص قشر خاصی نیست، خاطرنشان کرد: همه می‌توانند به قرآن تمسک جویند و رحمت واسعه الهی شامل تمام بندگان الهی است، قرآن کتابی است که برای تمام بشریت نازل‌شده است و برای بهره بردن به این کتاب باید مؤمن بود و با طهارت ظاهر و باطن به محضر کتاب شریف رفت.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه راهکاری مناسب و مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بیان کرد و افزود: ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در کشور ما از ضروری‌ترین وظایف مسؤولان فرهنگی کشور است، مسؤولان در ترویج این فرهنگ قرآنی بیشتر احساس مسؤولیت داشته باشند.

 

وی بابیان اینکه عمل به فرمان‌ها قرآن در برابر حیله‌های دشمنان در تخریب چهره دین‌داری می‌تواند بسیار کارساز باشد، خاطرنشان کرد: قرآن کتاب هدایت و سعادت بشر است و برای مقابله بانفوذ فرهنگی دشمن ترویج آموزه‌های ارزشمند آن بسیار کارساز و مهم است./202/854/ب1

ارسال نظرات