۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۴۳۳۷۴۳
معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

خدامحوری اساس سبک زندگی اسلامی است

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: در سبک زندگی اسلامی خدا محوری و خدا باوری، توجه به رضایت و خشنودی خدا، ترس از آخرت، کمک به فقرا و همدردی با اقشار ضعیف جامعه مطرح است.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به فضایل اخلاقی امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: ایشان در  تواضع، فروتنی، روابط حسنه و احترام متقابل، کمک به مستمندان زبانزد مردم زمان خود بود.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که نام امام حسن (ع) از سوی خداوند نامگذاری شده است، افزود: طبق فرموده رسول خدا (ص) نیز امام حسن مجتبی (ع) سرور جوانان بهشت است.


وی با اشاره به محبت بی شمار پیامبر اکرم (ص) نسبت امام حسن (ع)، گفت: امام حسن مجتبی (ع) از لحاظ ظاهری، سیره و رفتار شبیه ترین فرد به رسول خدا بوده است.


حجت الاسلام ارشاد اضافه کرد: امام حسن مجتبی (ع) در زهد و عبادت همتایی نداشت چرا که با یاد مرگ و قیامت گریه می کرد.


وی امام حسن مجتبی (ع)  را کریم اهل بیت (ع) خواند و گفت: ایشان در باب بذل و بخشش در راه خدا ویژه بودند و دو بار تمام زندگی خود را با فقرا تقسیم کردند.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به الگو پذیری از سیره ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: جوانان عبادت، اخلاق، شجاعت، دشمن ستیزی، رفتار و منش، کرامت امام حسن مجتبی(ع) را الگوی خود در تمام ابعاد زندگی قرار دهند چرا که سعادت آن ها در گرو دارا بودن به این صفات است.


وی سبک زندگی امام حسن (ع) را برگرفته از سبک و سیره رسول خدا (ص) و پدر و مادرش دانست و اظهار داشت: این خاندان دو محور رضایت خدا  و عمل به وظایف را شاخص خود در زندگی قرار داده بودند.


حجت الاسلام ارشاد اضافه کرد: در سبک زندگی اسلامی خدا محوری و خدا باوری، توجه به رضایت و خشنودی خدا، ترس از آخرت، کمک به فقرا و همدردی با اقشار ضعیف جامعه مطرح است چرا که امام حسن (ع) در حدیثی فرموده اند "آنچه را که برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسندو هر آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند".


وی در پایان به علل صلح امام حسن (ع) با معاویه اشاره کرد و گفت: هر کدام از ائمه اطهار (ع) در عصر خود بر حسب موقعیت و دستور خداوند تصمیم می گرفتند و امام حسن (ع) با معاویه وارد جنگ شده و باب جهاد را علیه ظلم، فساد و تباهی گشود اما به دلیل کوتاهی سپاهیان و حفظ جان شیعیان امام حسن (ع) صلح کردند که این صلح به نفع جهان اسلام و شیعیان تمام شد./302/1301/ب1

ارسال نظرات