۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۳۳۷۵۱
کارشناس مسائل مذهبی:

قرآن کریم عالی ترین تمدن را برای انسان ها رقم می زند

حجت الاسلام موسویان با بیان این که قرآن کریم عالی ترین تمدن را برای انسان ها رقم می زند، گفت: قرآن یک سیر کامل برای بیرون کردن انسان از غفلت دارد، ارسال پیامبران در طول تاریخ هم برای نجات و هدایت انسان ها و بیرون ‏آوردن آن ها از غفلت بوده است.
قرآن کریم

حجت الاسلام سید محسن موسویان کارشناس مسائل مذهبی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با حقیقت ارسال انبیا در طول تاریخ برای هدایت بشر، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: در ماه مبارک رمضان بعد از روزه داری بندگان کم کم سراغ خدا را می گیرند و حجاب ها برداشته می شود، خصوصیت روح ماه مبارک رمضان این است که مردم وقتی روزه می گیرند به سراغ خدا می روند و این سراغ گرفتن به طور خاص است.

 

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد بر علمی مسلط شود باید تمام حیطه آن علم را بداند تا بتواند در جزئیات آن نظر دهد، در قرآن کریم سیر زندگی انبیا و جمع بندی کلی از حرکت انبیا ذکر شده است، علامه طباطبایی اعتقاد داشت که قبل از این که درباره پیامبر(ص) برای مردم تذکر دهید ابتدا درباره معاد تذکر دهید تا جای تذکر برای پیامبر(ص) باز شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: باید برای تذکر معاد به نسل خود بفهمانیم که ما نظامی داریم که چیزهای دنیایی در آن نیست"خافضه الرافعه" ، خداوند می فرماید ما هر چه پیامبر فرستادیم مردم آن ها را به بازی گرفتند و مسخره کردند.

 

وی بیان داشت: در آخرت تجهیزات دنیایی به کار انسان نمی آید بلکه به لباس تقوا نیاز داریم، جنس قیامت با فطرت انسان ها است، این نظام یک نظام حق است و عالم یک سرانجامی دارد، انسان یک بعدی دارد که محدود به زمان و مکان نیست و حادثه آینده را می بیند، توجه به همین بعد باب قیامت را برای ما باز می کند و ابدی بودن انسان ثابت می شود.  

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: وقتی بدانیم که حساب ما نزدیک است هرگز به ظلم حتی فکر هم نمی کنیم، مشکلات و بدبختی بشر زمانی شروع شد که نسبت به حقیقت قیامت غفلت کرد، خداوند در قرآن کریم می فرماید: وقتی مردم پیامبران را به تمسخر گرفتند و به تذکرات آن ها توجه نکردند و خود را برای زندگی سعادتمندانه آماده نکردند پیامبران را نجات دادیم و دیگران را هلاک کردیم.

 

حجت الاسلام موسویان توضیح داد: ما در تاریخی واقع شده ایم که تاریخ افول تمدن غرب است، همزمان با این افول، تمدن دیگری طلوع می کند و اگر کسی به تمدن جدید فکر نکند در بی تاریخی به سر می برد، اگر ما به قرآن کریم که عالی ترین تمدن را در دنیا برای انسان رقم می زند نظر نداشته باشیم از آن بهره نبرده ایم، جنس قرآن جنس قلب است و جنس آن از اطلاعات نیست.

 

وی در پایان گفت: قرآن کریم خطاب به انسان ها می فرماید: شما نسبت به یک حقیقت غفلت دارید، قرآن یک سیر کامل برای بیرون کردن انسان از غفلت دارد، ارسال پیامبران در طول تاریخ هم برای نجات و هدایت انسان ها و بیرون آوردن آن ها از غفلت بوده است./303/869/ب1

ارسال نظرات