۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۳۳۷۵۵

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

آغاز ثبت‌نام جشنواره قرآن «مدهامّتان» در استان مرکزی، اعلام ویژه برنامه های هفته بزرگداشت قوه قضائیه در استان، تهیه سبد کالا به منظور اطعام نیازمندان و رقابت هنرمندان استان مرکزی در جشنواره هنری قدر برخی از اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، یازدهمین جشنواره بزرگ قرآن «مدهامّتان» به همت ستاد‌عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال ۹۵ برگزار می‌شود، هدف برگزاری این جشنواره شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ اسلام، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم عنوان شده است.


این مسابقات ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فعالان قرآنی است و سن شرکت‌کنندگان نیز باید بین ۱۸تا ۳۰ سال باشد ضمن اینکه ثبت نام به صورت اینترنتی در پایگاه اطلاع رسانی masjed-mr.ir الزامی قلمداد شده است، همچنین افرادی که رتبه اول تا سوم مرحله کشوری و رتبه اول استانی جشنواره‌های نهم و دهم مدهامّتان(سال‌های ۹۳ و ۹۴)را کسب کرده‌اند نمی‌توانند در همان رشته شرکت کنند.


یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامّتان» برای برادران در رشته‌های قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می‌شود و رشته تفسیر نیز ویژه ائمه جماعات مساجد است.

 

اعلام ویژه برنامه های هفته بزرگداشت قوه قضائیه در استان مرکزی

اعلام ویژه برنامه های هفته بزرگداشت قوه قضائیه در استان مرکزی در قالب ۱۶ برنامه کلی تشریح شد و به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه  واحد های مشاوره حقوقی رایگان  از دوشنبه 31 خرداد ماه به مدت یک هفته در دادسرای مجتمع حقوقی مستقر شدند.

 

حضور کارکنان دستگاه قضایی استان در گلزار شهدا  به منظور تجدید میثاق با شهدای گرانسنگ دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، دیدار مسئولان ارشد دستگاه قضایی استان با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه آیت الله دری نجف آبادی، ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان، بازدید قضات از زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت اراک و آئین تجلیل از کارکنان نمونه مجموعه دستگاه قضایی استان و بازنشستگان و شعب پیشرو از دیگر برنامه های این هفته است.

 

سخنرانی حجت الاسلام قاسم عبدالهی رئیس شورای قضایی استان قبل از خطبه های نماز عبادی –سیاسی جمعه 4 تیر، چکاپ پزشکی رایگان، اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان در قالب طرح فضیلت و در محضر قرآن، برپایی نمایشگاه کتاب های حقوقی و قضایی، تعامل و استفاده از ظرفیت های رسانه ای و برنامه های صدا و سیمای استان، فضاسازی محیطی هفته قوه قضائیه و جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان غیر عمد را می توان به عنوان برنامه های هفته قوه قضائیه استان مرکزی اشاره کرد.

 

تهیه سبد کالا به منظور اطعام نیازمندان

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل کمیته اوقاف و امورخیریه استان مرکزی با اشاره به اهمیت دستگیری از نیازمندان به گفت: کمک به نیازمندان و دستگیری از آنان از اصول فرهنگ دینی ما و منش و رفتار ائمه اطهار علیه السلام اسلام است و ما نیز باید پیرو این عزیزان باشیم.

 

وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه مابین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی رحمه الله بیان کرد: در این تفاهم نامه مقرر شده سبد کالا به تعداد 2500 بسته برای اطعام نیازمندان استان مرکزی در ماه رمضان سال جاری تهیه شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: مقرر شد هر یک از ادارات کل یاد شده مبلغ یک میلیارد ریال جهت تهیه سبد کالا در نظر بگیرند.

 

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد بعنوان نماینده اداره کل اوقاف و بعنوان نماینده کمیته امداد امام خمینی رحمه الله  مشترکا" نسبت به استعلام مجدد و سپس خرید سبد کالا برای هر خانوار اقدام کنند .

 

رقابت هنرمندان استان مرکزی در جشنواره هنری قدر

به مناسبت لیالی قدر جشنواره هنری قدر به همت انجمن هنرهای تجسمی استان در روز جمعه ۴ تیرماه در اراک برگزار می شود.

 

در این جشنواره هشتاد نفر از هنرمندان و خطاطان استان مرکزی  در دو رشته تصویرسازی مفاهیم و قصص قرآنی و تایپوگرافی اسماء‌الحسنی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

پس از داوری آثار شش نفر در هر دو رشته طی مراسم اختتامیه جشن رمضان که شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان مصادف با (4تیر) با حضور هنرمندان و مسئولان در مجتمع فرهنگی آفتاب اراک برگزار می شود مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

جشن رمضان از سری برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک است که امسال در استان مرکزی 200 برنامه در قالب این جشن برگزار  و تقدیر از همه برگزیدگان این جشن در مراسم اختتامیه انجام می شود./303/842/ب1

ارسال نظرات