۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۴۳۳۷۷۷

مهلت ارسال اثر به جشنواره ملی تولید کتاب رضوی تا ۱۰ تیرماه تمدید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به استقبال نویسندگان از نخستین جشنواره ملی تولید کتاب کودک و نوجوان رضوی، مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره به مدت 10 روز تمدید شد.
نخستین جشنواره ملی تولید کتاب کودک و نوجوان رضوی

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، گفت: با توجه به استقبال نویسندگان از نخستین جشنواره ملی تولید کتاب کودک و نوجوان رضوی، مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره به مدت 10روز تمدید شد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 10 کتاب آماده چاپ به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که برای طراحی و تصویرگری در اختیار تیم تخصصی قرار گرفته است.


کارگران همچنین تعداد آثار واصله به این جشنواره را 180 جلد اعلام کرد و گفت: کتاب های چاپ شده این جشنواره همزمان با دهه کرامت در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد رونمایی می شود.


وی تصریح کرد: این جشنواره که در 10 دوره گذشته با عنوان ادبیات کودک و نوجوان رضوی برگزار شده امسال با ابتکار مسؤولان به جشنواره تولید کتاب رضوی برای کودک و نوجوان تغییر یافته است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار از دیگر اهداف برگزار این جشنواره به شمار می رود.


این مقام مسؤول با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش داستان و شعر برگزار می شود، تصریح کرد: در بخش ویژه جشنواره نیز نویسندگان می توانند با بهره گیری از احادیث امام رضا(ع) در خصوص موضوعات روز جامعه، سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی به تدوین کتاب بپردازند.


کارگران افزود: آیین اختتامیه جشنواره با حضور نماینده بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و صاحبان آثار برگزیده همزمان با 20 مرداد ماه برگزار می شود.


به گزارش رسا، جشنواره ملی تولید کتاب رضوی از مجموعه برنامه های چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام به شمار می رود.


گفتنی است جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اکنون به عنوان یک جشنواره معتبر در سطح جهانی مطرح شده است./302/9457/ب1

ارسال نظرات