۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۳۳۷۸۱

چاپ دوم کتاب «صحیفه سجادیه با اشاراتی به بهداشت روانی» راهی بازار نشر شد

کتاب «صحیفه سجادیه با اشاراتی به بهداشت روانی» از سوی دفتر نشر معارف و دانشگاه معارف اسلامی به چاپ دوم رسید.
کتاب «صحیفه سجادیه با اشاراتی به بهداشت روانی»

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «صحیفه سجادیه با اشاراتی به بهداشت روانی» نوشته مهدی احمدی فراز از سوی دفتر نشر معارف و دانشگاه معارف اسلامی به چاپ دوم رسید.

 

از جمله جلوه‌ های عمیق و دقیق کتاب صحیفه سجادیه، ترسیم بهداشت روانی و تعلیم راهکارهای آن است که انسان امروز به ویژه جامعه دینی، بیش از پیش به آن نیازمند است؛ تا بتواند بحران‌ها و آسیب‌های معنوی و روانی خود را در پرتو آن التیام بخشد. بنا بر این نویسنده در این کتاب سعی کرده تا با نگاهی علمی- روان‌شناختی به تحلیل و تبیین آموزه‌ های ناب صحیفه سجادیه در ارتقای بهداشت روانی بپردازد. به این منظور  در این کتاب، به مسأله و ضرورت نیایش در زندگی انسان پرداخته شده و نگرش صحیح به دعا و تأثیرات متعدد نیایش بر سلامت روان بیان گردیده است.

 

این کتاب، در ۵۴ بخش با سبکی خاص به رشته تحریر در آمده که در هر صفحه، یک بند از نیایش صحیفه سجادیه با اشاراتی به بهداشت روانی، مورد تحلیل قرار گرفته اما این تحلیل به خاطر محدودیت‌های متعدد، به صورت موجز بیان گردیده؛ زیرا هدف اصلی، ایجاد نگرش بدیع به دعا بوده است.

 

برخی از موضوعات این کتاب عبارت است از: دین برای انسان، تعریف دین و آثار دینداری، تاریخچه سیر تحولات رابطه دین و بهداشت روانی، نیایش، نگرش جامع به دعا، دعا از دیدگاه امام علی علیه السلام، دعا از منظر علما و محققان و....

 

چاپ دوم کتاب «صحیفه سجادیه با اشاراتی به بهداشت روانی» در ۴۰۸ صفحه، قطع وزیری، شمارگان ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۱۷۰۰۰ تومان عرضه شده است. دفتر نشر معارف در تبیین آموزه های زین العابدین امام سجاد علیه السلام تاکنون کتابهای «نیلوفر نیایش: سیره و سخنان امام سجاد علیه السلام» (نوشته حجت الاسلام حسین سیدی)، «امام سجاد علیه السلام؛ تاریخ و سیره» (از مجموعه پرسشها و پاسخهای دانشجویی ـ جلد ۶۴)، «تاکتیک‏‌های جنگی دفاع از مرزهای اسلامی در دعای "اهل الثغور" امام سجاد علیه السلام» (نوشته علامه سید ج‍ع‍ف‍ر م‍رت‍ض‍ی‌ ع‍ام‍ل‍ی‌؛ ترجمه حسن مجیدی و مطهره محسن‌بیگی»، «ب‍ررس‍ی‌ ن‍ق‍ش‌ ام‍ام‌ س‍ج‍اد علیه السلام در ره‍ب‍ری‌ ش‍ی‍ع‍ه‌ پ‍س‌ از واق‍ع‍ه‌ ک‍رب‍لا» (نوشته دکتر محسن رنجبر) و «تعلیم و تربیت از دیدگاه امام سجاد علیه السلام: شرح دعای مکارم الاخلاق» (نوشته دکتر محمدجواد لیاقتدار) را منتشر کرده است.

 

برای تهیه کتاب «صحیفه سجادیه با اشاراتی به بهداشت روانی» و دیگر آثار دفتر نشر معارف می ‏توان از طریق سايت پاتوق کتاب: ketabroom.ir اقدام کرد./998/د102/ق

منبع: نشر معارف

ارسال نظرات