۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۳۳۸۴۸

سازمان ملل تحقیقات فوری درباره اعدام‌های میدانی فلسطینیان انجام دهد

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) ضمن محکوم کردن شهادت نوجوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری، اجرای تحقیقات فوری سازمان ملل درباره اعدام های میدانی فلسطینیان را خواستار شد.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، صائب عریقات،دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، به شدت جنایت نظامیان رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «محمود رأفت بدران» (15 ساله) و زخمی شدن 6 نفر دیگر در شهرک بیت عور التحتا را محکوم کرد.

 

وی تاکید کرد که رژیم اشغالگر و جنایتکاران جنگی این رژیم هرگز نمی توانند از مجازات فرار کنند و در دادگاه کیفری بین المللی مجازات خواهند شد.

 

عریقات همچنین از «کریستوف هینز» گزارشگر سازمان ملل در رابطه با اعدام های خارج از چارچوب قانون، خواست تا تحقیقات رسمی درباره این جنایت وحشیانه و تمامی کشتارهایی که نیروهای رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین به خصوص کودکان و نوجوانان مرتکب می شوند، انجام دهند.

 

نظامیان صهیونیست روز گذشته در جاده ای در نزدیکی رام الله به سمت این نوجوان تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند و پس از آن مسئولان رژیم اشغالگر اذعان کردند که نظامیان صهیونیست اشتباهی به سمت وی تیراندازی کرده‌اند.

 

هشدار درباره خیزش مردمی علیه تشکیلات خودگردان

 

یک کارشناس صهیونیست مسائل عربی هشدار داد که اوضاع کرانه باختری به سمت تشدید درگیری ها پیش می رود؛ چرا که امکان بر هم خوردن آرامش نسبی حاکم بر این منطقه و شکل گیری قیام علیه تشکیلات خودگردان وجود دارد.

 

آوی اسخاروف خاطر نشان کرد که آرامش حاکم بر کرانه باختری موقتی و شکننده است و می تواند منجر به تشدید عملیات های مقاومتی در این منطقه و حتی خیزش مردمی علیه تشکیلات خودگردان شود؛ چرا که شهروندان فلسطینی و به ویژه نسل جوان، تشکیلات خودگردان را یکی از عوامل دخیل در وضعیت نامساعد اراضی فلسطینی می دانند.

 

این کارشناس صهیونیست مدعی شده است که پس از گذشت 8 ماه و نیم از آغاز موج کنونی عملیات های مقاومتی فلسطینیان که جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از آنها به عنوان "انتفاضه قدس" یاد می کند، اوضاع کرانه باختری تا حدودی آرام شده است و عملیات های مقاومتی نسبت به ماه های اول انتفاضه کاهش یافته است، اما این وضعیت بیشتر یادآور دو ماه قبل از وقوع انتفاضه قدس است؛ به طوری که در ماه مارس سال 2015 تنها 61 عملیات مقاومتی و در ماه ژوئیه 66 عملیات صورت گرفته بود.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرده است که آمارها و اطلاعات میدانی نشانگر بروز پدیده روز افزون دیگری در جامعه فلسطینی است و آن افزایش خشم و انزجار از تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات آن به موازات خشم و نفرت از رژیم صهیونیستی است و شبکه های ارتباط جمعی فلسطینی طی ماه های اخیر به پایگاه های مهمی برای حمله به تشکیلات خودگردان تبدیل شده اند و این نشانگر حجم یاس و ناامیدی حاکم بر جامعه فلسطینی نسبت به اقدامات ابو مازن است.

 

در همین راستا، "امنون لورد" نویسنده صهیونیست روزنامه میکور ریشون به نقل از بنیامین عمیدرور پژوهشگر نظامی معروف رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات های مقاومتی فلسطینیان که آخرین مورد از آنها عملیات تل آویو بود، بر راهبرد آینده رژیم صهیونیستی تاثیر می گذارد.

 

عمیدرور با اشاره به بحث های جاری میان ارکان دستگاه امنیتی رژیم اشغالگر قدس درباره بازداشت یک اعدام میدانی مجریان عملیات های مقاومتی اظهار داشت که طرفداران بازداشت این افراد خواستار استفاده از اطلاعات آنها هستند، اما طرف هایی که خواستار اعدام آنها هستند بر لزوم انتقام گیری از آنها تاکید دارند.

 

انتخابات محلی فلسطین 8 اکتبر برگزار می شود

 

دولت فلسطین اعلام کرد که انتخابات محلی در اراضی فلسطینی روز 8 اکتبر (17 مهر) برگزار خواهد شد.

 

در بیانیه دولت فلسطین آمده است که در نشست دولت تصمیم گرفته شد انتخابات محلی فلسطین در روز 8 اکتبر (17 مهر) برگزار شود و کمیته انتخابات مرکزی نیز ماموریت دارند تا اقدامات لازم برای برگزاری این انتخابات را انجام دهند.

 

آخرین انتخابات محلی فلسطین در سال 2012 برگزار شد که در آن زمان جنبش حماس این انتخابات را تحریم کرد و انتخابات در نوار غزه برگزار نشد.

 

66 درصد فلسطینیان از اراضی تاریخی فلسطین طرد شده اند

 

سازمان مرکزی آمار فلسطین اعلام کرد فاجعه انسانی که در سال 1948 گریبانگر ملت فلسطین شد، حادثه ای ویرانگر بود که باعث اخراج و بیرون رانده شدن تقریبا 957 هزار عرب فلسطینی شد و به عبارت دیگر، 66 درصد از کل فلسطینیان ساکن اراضی تاریخی فلسطین در آستانه جنگ سال 1948 شد.

 

مرکز آمار فلسطین با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی آوارگان به تشریح اوضاع آوارگان فلسطینی پرداخت و اعلام کرد که بر اساس اسناد آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا"، جمعیت آوارگان فلسطین در اول ژانویه سال 2015 تقریبا 5 میلیون و 600 هزار نفر بود و آوارگان فلسطینی 16.9 درصد از جمعیت کرانه باختری و 24.1 درصد از جمعیت نوار غزه را تشکیل می دادند.

 

علاوه بر این، جمعیت رسمی آوارگان فلسطینی مقیم اردن (بر اساس آمارهای آنروا) 39.6 درصد از کل جمعیت آوارگان فلسطین را تشکیل می دهد و این آمار در لبنان 8.8 درصد و در سوریه 10.6 درصد است.

 

سازمان آمار فلسطین همچنین اعلام کرد که 41.6 درصد از کل جمعیت فلسطینیان ساکن باریکه غزه و کرانه باختری را آوارگان تشکیل می دهند و 26.3 درصد از جمعیت ساکنان کرانه باختری و 67.7 درصد از ساکنان نوار غزه را آوارگان تشکیل می دهند.

 

آمارهای موجود نشانگر تفاوت آشکار در نرخ بیکاری آوارگان و دیگر اقشار ملت فلسطین است؛ به طوری که نرخ بیکاری در میان آوارگان به 32.3 درصد و در میان دیگر اقشار این ملت به 21.4 درصد می رسد.

 

آمارها همچنین نرخ بی سوادی در میان آوارگان فلسطینی 15 ساله و بیشتر در سال 2015 را 2.9 درصد و در میان اقشار دیگر (غیر آوارگان) را 3.6 درصد عنوان کرده اند. در همین راستا، جمعیت آوارگان فلسطینی 15 ساله و بیشتر که گواهی کارشناسی دریافت کرده اند، افزایش یافته و به 14.3 درصد از کل این جمعیت رسیده است و این در حالی است که این آمار در میان غیر آوارگان به 12.1 می رسد./847/ب101/د

ارسال نظرات