۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۳
کد خبر: ۴۳۴۲۱۶
در حکمی از سوی تولیت آستان قدس رضوی:

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی منصوب شد

حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی نیا در حکمی از سوی تولیت آستان قدس رضوی به سمت مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.
جت الاسلام فرازی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به سمت مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.

 

این انتصاب نوید ارتباط مستمر و موثر روحانیت پیرامون برنامه های فرهنگی آستان قدس رضوی را دارد که طرح و پیگیری ایده های علمی فرهنگی ایشان را در ارتباط با زائران و مجاوران و افزایش سطح کیفی مقوله زیارت و تبلیغ معارف دینی به صورت هدفمند و با ضابطه تدوین می کند.

 

زندگی نامه

حجت الاسلام عباس فرازی نیا مشهور به فرازی در سال 1349 بیرجند چشم به دنیا گشود ودرسال 1363 وارد حوزه علمیه مرحوم آیه الله آیتی در شهرستان بیرجند شد و پس از آن در سال 1364 وارد حوزه علمیه مشهد مقدس شد و تحصیلات خود را در مدرسه علمیه سلمانیه به مدیریت حجت الاسلام حاج اقای وفائی به مدت 7 سال ادامه داد و از محضر استاد حجت هاشمی، استاد سائلی، استاد سید عباس صالحی، بهره برد.

 

وی در ادامه فیض حضور در کرسی درس مرحوم استاد آیه الله فقیه سبزواری، آیه الله صالحی، آیت الله فلسفی، آیت الله موسوی نژاد، آیت الله رضازاده و استاد حاج شیخ جواد مروی را پیدا کرد وهمزمان علاوه بر حضور در جبهه های حق علیه باطل مسئولیت فرماندهی پایگاه بسیج طلاب حوزه مشهد را هم به عهده گرفت.

 

از افتخارات وی تلبس به لباس مقدس روحانیت به دست مبارک ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بود و در سال 1371 جهت ادامه تحصیل از حوزه مشهد به قم نقل مکان کرد و ضمن بهرمندی از دروس اخلاق حضرات آیات اشتهاردی، احمدی میانجی و خاتمی در دروس فقه واصول حضرات آیات وحید خراسانی، شیخ جواد تبریزی، مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و سید احمد خاتمی شرکت کرد.

 

حجت الاسلام فرازی نیا در رشته تخصصی تبلیغ به مدت 4 سال تحصیل کرده و همزمان از دروس تفسیر آیت الله جوادی آملی و سید احمد خاتمی بهره برد و پس از دفاع از پایان نامه سطح 4 حوزه با موضوع مرز بدعت وسنت در تبلیغ برای تصدی مسئولیت معاونت فرهنگی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش اموزان کشور به تهران هجرت کرد و در کنار انجام وظیفه محوله، توفیق حضور در درس خارج فقه مقام معظم رهبری و خارج اصول آیت الله هاشمی شاهرودی را داشت.

 

پس از دو سال از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به عنوان جوان ترین امام جمعه کشور به امامت جمعه شهر چالوس منصوب شدند و در 6 سال حضور به تدریس در دانشگاه و حوزه پرداخت. و پس از آن متصدی پست مدیریت ستادهای نمازجمه کشور شد و در ادامه به دفتر مقام معظم رهبری منتقل شدند.

 

از دیگر فعالیت های وی تدریس در دانشگاه تهران، دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشکده شهید مطهری بود و در طی این سال ها سه بار به  عنوان امام جماعت نمونه کشوری و استانی از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد اقامه نماز کشور انتخاب  شد کتاب در جستجوی زندگی آرام پیرامون مسائل اخلاقی و خانواده نیز حاصل تدریس و تحقیق وی در این زمینه می باشد. آخرین مسؤولیت وی نیز عنوان مدیرکل حوزه ریاست دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور بوده است./202/933/ب1

ارسال نظرات