۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۳۴۴۵۴

مراسم شب قدر در ترکیه و صربستان برگزار شد

همزمان با نوزدهمین شب ماه مبارک رمضان آئین ویژه احیای شب قدر همراه با عزاداری شهادت مولای متقیان امام علی (ع) با حضور کارکنان نهادهای ایرانی و جمعی از ایرانیان مقیم استانبول برگزار شد.
ترکیه

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با نوزدهمین شب ماه مبارک رمضان آئین ویژه احیای شب قدر همراه با عزاداری شهادت مولای متقیان امام علی (ع) با حضور کارکنان نهادهای ایرانی و جمعی از ایرانیان مقیم استانبول برگزار شد.

 

حجت الاسلام یوسفی سرپرست جامعه المصطفی ضمن اشاره به برخی روش ها و الگوهای تربیتی، فضایل معنوی و روحانی پیشوای شیعیان جهان حضرت علی بن ابیطالب (ع) به تبیین اهمیت و جایگاه لیالی قدر و رحمت واسعه الهی در این شب ها بر اساس روایات و آموزه های بزرگان دین پرداخت.

 

وی گفت: شب های لیالی قدر، با همه شب ها و روزهای خداوند متفاوت است، زیرا لیالی قدر در ماه ضیافت الهی یعنی ماه جهاد با شیطان و نفس واقع شده است.

 

همچنین مراسم احیای شب قدر با سخنرانی حجت الاسلام حسین سیدی ساروی برگزار شد.

 

در این مراسم، شیفتگان امیرالمومنین حضرت علی (ع) با مرور تاریخ زندگی سراسر رشادت و جوانمردی آن امام همام و تجدید میثاق با خاندان اهل بیت عصمت و طهارت، از خدای بزرگ طلب بخشش کردند.

 

حاضران در ادامه این مراسم و پس از سخنرانی، با توسل به قرآن کریم و رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) از درگاه الهی خواستار عفو گناهان و سلامتی همه مسلمانان و برقراری صلح و آرامش در سراسر جهان شدند../982/ب101/د

منبع: ايرنا

ارسال نظرات