۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۳۴۸۴۷

برگزاری مراسم احیا و شهادت امام علی در عتبات مقدس عراق

در شامگاهی آکنده از حزن و اندوه، روزه داران شب زنده دار عراقی به مناسبت سالروز شهادت امیرمومنان علی (ع) شب گذشته یتیم وار در غم مولای متقیان و امام اول شیعیان گریستند.
مراسم احیای دومین شب قدر در نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، آستان های مقدس عتبات عالیات در شهرهای مختلف عراق شب گذشته پذیرای خیل عظیم زایرانی بود که در غم مولای متقیان امام علی (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ریختند و دستان نیاز را به درگاه الهی بالا بردند و طلب مغفرت و تعجیل فرج امام زمان (عج) کردند.

 

آیین گرامیداشت سالروز شهادت امیرمومنان علی (ع) دیشب در نجف اشرف شاهد حضور گسترده روزه دارانی بود که از شهرهای مختلف عراق به این شهر سفر کردند و در کنار مرقد مطهر علی (ع) شب قدر و شهادت مولای متقیان (ع) را گرامی داشتند.

 

در کربلا، کاظمین و سامرا مراسم های شب بیست و یکم و شهادت امیرمومنان (ع) با شکوه برگزار شد و در شهر سامرا، نیروهای مردمی معروف به بسیج مردمی که مسوولیت دفاع از مرقدهای مقدس امامین عسکریین (ع) را بر عهده دارند، در مراسم دیشب حضور چشمگیر داشتند.

 

در کاظمین، اهالی پایتخت عراق در کنار مرقدهای امامین جوادین (ع) گرد آمدند و ضمن سوگواری برای مولای متقیان علی (ع) قرآن را بر سر گرفته و به خدای عالم و پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) توسل جسته و طلب غفران و مغفرت کردند.

 

در کربلای معلا عزاداران امیرمومنان (ع) دسته های عزاداری را در این شهر مقدس به راه انداخته و در آیین قران به سر گرفتن، برای تعجیل فرج آقا امام زمان (عج) دعا کردند و اشک شوق ریختند./994/ب102/د

ارسال نظرات