۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۳۵۵۷۲
سازمان ملل:

کودکان عراقی بی‎رحمانه هدف قرار می‎گیرند

صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف، در گزارشی هشدار داد که میلیون ها کودک عراقی در خطر جدی مرگ، جراحت و تجاوز جنسی قرار دارند.
مردم آواره عراقی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف، در گزارشی هشدار داد که 3 میلون و 600 هزار کودک عراقی در خطر جدی مرگ، جراحت و تجاوز جنسی، آدم ربایی و استخدام در گروه های تروریستی قرار دارند.

 

سازمان یونیسف در این گزارش که "یک هزینه سنگین برای کودکان" نام دارد خاطرنشان کرد که تعداد کودکان عراقی که در معرض خطر جدی مرگ قرار دارند در طول 18 ماه گذشته 1 میلیون و 300 هزار نفر افزایش داشته است.

 

یونیسف در گزارش خود عراق را "یکی از خطرناک ترین مکان های دنیا برای کودکان" عنوان کرد.  

 

در این گزارش تاکید شده است که اشغال بخش های زیادی از مناطق شمالی و غرب عراق به وسیله داعش در سال 2014 میلادی "تاثیر فاجعه آمیزی" داشته و 4 میلیون و 700 هزار کودک عراقی در حال حاضر به کمک های انسان دوستانه احتیاج دارند.

 

پیتر هاوکینز، نماینده یونیسف در عراق در این ارتباط می گوید: کودکان در عراق در خط مقدم جنگ قرار دارند و بارها بی رحمانه مورد هدف قرار گرفته اند.

 

سازمان یونیسف همچنین در گزارش خود خواستار اقدام فوری برای محافظت از حقوق کودکان در کشور جنگ زده عراق شد.

 

یونیسف که یکی از زیرمجموعه های سازمان ملل متحد به شمار می رود همچنین از کمبود بودجه خود خبر داده و اعلام کرد که برای برنامه های سال 2016 خود در عراق به 100 میلیون دلار کمک مالی احتیاج دارد./990/ب903/د

ارسال نظرات