۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۳۵۷۳۷

راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای منطقه برگزار شد

مردم سوریه، لبنان و افغانستان در پایتخت این کشورها راهپیمایی گسترده‌ای را به مناسبت روز جهانی قدس برگزار کردند.
روز جهانی قدس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام «رجب‌زاده» امام جمعه هرات امروز مصادف با روز جهانی قدس در خطبه‌های نماز جمعه این ولایت به مسائل جاری خاورمیانه، خصوصا قدس و مظلومیت فلسطین پرداخت.

 

وی در بخشی از سخنان خود در چگونگی تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی و اقدامات غرب در ایجاد و تشکیل این رژیم را تشریح کرد.

 

امام جمعه هرات اظهار داشت: تشکیل رژیم صهیونیستی نیتجه سیاست‌های غرب به ویژه کشورهای اروپایی است، چرا که این کشور‌ها از دست یهودیان و جرم و جنایات‌شان به سطوح آمده‌ بودند و آنها را در اروپا دشمن سرسخت حضرت مسیح می‌دانستند.

 

وی افزود: به همین خاطر کشورهای غربی سرزمین فلسطین اشغالی را برای تشکیل یک دولت یهودی انتخاب کردند، تا اینگونه از شر یهودیان اروپا خلاص شوند.

 

حجت‌السلام رجب‌زاده خاطرنشان کرد: ریشه پدیده نوظهور داعش و افراط گرایی در بین امت مسلمین نیز رژیم صهیونیستی است و این نیز نتیجه سیاست‌های شوم کشورهایی است که قصد دارند با به جان هم انداختن مسلمانان زمینه حضور خود در کشورهای اسلامی را فراهم ساخته و راه را برای غارت این کشورها هموار کنند.

 

در پایان فریضه و خطبه‌های نماز جمعه امروز ولایت هرات، نمازگزاران شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر تروریسم و مرگ بر منافق را طنین انداز کردند.

 

همچنین جمعی از مردم روزه دار کویت در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در مسجد امام حسین (ع ) واقع در میدان حولی روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

 

این مراسم بعد از نماز جمعه و با حضور نمازگزاران برگزار شد.

 

شهر صیدا در جنوب لبنان نیز در روز جهانی قدس شاهد راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود.

 

مردم لبنان در شهر صیدا در مرکز سعد الثقافی تجمع کرده و سخنرانان درباره پایبندی به گزینه مقاومت سخنرانی کردند. حضور گسترده جوانان در این راهپیمایی مشهود بوده است.

 

قرار است که امروز نیز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره روز جهانی قدس به سخنرانی بپردازد. این سخنرانی در حالی برگزار می‌شود که راهپیمایی روز قدس در بیروت به دلایل امنیتی لغو گردیده است./982/ب102/د

ارسال نظرات