۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۴۲۶۵۱

گسترش دامنه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در سایه تداوم سرکوب و حملات

در واکنش به ادامه بازداشت ها و نیز نقض حقوق زندانیان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، آنان دست به اعتصاب غذا زدند.
زندانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در روزهای اخیر روند اعتصاب دسته جمعی اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی تشدید شد؛ به طوری که شمار اسرای اعتصاب غذا کننده در زندان های نفحه، ریمون و ایشل به بیش از 400 نفر رسید.

 

این اعتصاب غذاها به نشانه همبستگی و حمایت از اسیر "بلال کاید" و دو برادر اسیر فلسطینی از خانواده "بلبول" آغاز شده است و در عین حال، واکنشی به سیاست بازداشت اداری و تفتیش گسترده اداره زندان های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و خودداری آن از پذیرش خواسته های اسراست.

 

قدوره فارس رییس باشگاه اسیر فلسطین در گفت وگو با خبرگزاری "خبر" فلسطین خاطر نشان کرد که مشکل اساسی اسرای فلسطینی بازداشت اداری "بلال کاید" و دو برادر اسیر به نام های "محمد" و "محمود بلبول" است.

 

وی وضعیت زندان های صهیونیستی در سایه تشدید سرکوبگری های رژیم صهیونیستی علیه اسرا را وخیم گزارش کرد.

 

موفق حمید رییس جمعیت رسیدگی به وضعیت اسرا و آزادگان فلسطینی "حسام" نیز اعلام کرد که شیوع بیماری های مختلف میان اسرا و کوتاهی اداره زندان ها در رسیدگی به مشکلات اسرا باعث خشم و ناراحتی شدید آنها و در نتیجه توسل اسرا به اعتصاب های دسته جمعی در زندان های صهیونیستی شده است.

 

وی افزود که عناصر صهیونیستی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 69 بار به زندان ها حمله کرده و اسرای فلسطینی را در معرض حملات و سرکوبگری های خود قرار داده اند تا به خیال خود به رهبران جنبش ملی اسیر فلسطین در زندان های نفحه و ریمون ضربه بزنند. این آمار در کل سال 2015 میلادی 79 مورد ثبت شده بود.

 

قدوه فارس همچنین با اشاره به خودداری اداره زندان های صهیونیستی از پذیرش خواسته های اسرا، اعلام کرد که فقدان چشم انداز روشن در زمینه دستیابی به راه حل درباره مساله اسرای اعتصاب غذا کننده و تحقق خواسته های آنها باعث تشدید وضعیت کنونی خواهد شد و شهادت هر کدام از این اسرا می تواند جرقه انفجار اوضاع در داخل زندان ها را بزند.

 

وی ضمن حمایت از اسرای اعتصاب غذا کننده تاکید کرد که پیوستن "احمد سعدات" دبیرکل اسیر جبهه خلق برای آزادی فلسطین به جمع اعتصاب کنندگان باعث افزایش گرایش اسرا به اعتصاب غذا شده است./847/ب102/د

ارسال نظرات