۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۴۳۷۸۳
عضو ارشد حزب الله:

جنگ در سوریه تجربه‎های فوق العاده‎ای را در اختیار مقاومت قرار داد

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد که جنگ در سوریه، تجربه های فوق العاده ای در اختیار مقاومت قرار داد که می تواند در جنگ احتمالی با رژیم صهیونیستی تعیین ساز باشد.
شيخ نبيل قاووق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در گفت وگو با خبرگزاری العهد به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت اسلامی بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه به بررسی ابعاد این جنگ پرداخت.

 

وی درباره وضع رژیم صهیونیستی پس از گذشت 10 سال از این جنگ گفت: در ابتدا سالروز پیروزی را به خانواده های شهدا و مجروحان و مجاهدان و عموم لبنانی ها و همچنین عاشقان مقاومت اسلامی در جهان عرب و اسلام تبریک عرض می کنم. رژیم صهیونیستی پس از 10 سال از این جنگ همچنان خونریزی دارد و از شوک این جنگ خارج نشده و هراس همچنان بر این رژیم سایه افکنده است.

 

این روحانی لبنانی افزود: در حالی که 10سال از این جنگ می گذرد اما وضع دشوار رژیم در حال افزایش است. شکست در جنگ 33 روزه سبب برکناری بسیاری از رهبران نظامی و سیاسی دشمن شد و هیچ کدام از فرماندهان جنگ در سمت خود باقی نماندند.

 

اعتماد شهرک نشینان به ارتش صهیونیستی از بین رفته است

 

حجت الاسلام قاووق با اشاره به بازسازی نظامی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: دشمنی که طعم تلخ شکست در سال 2006 را چشیده است مطمئنا برای رهایی از نتایج جنگ تلاش کرده و به فکر پیشرفت توان نظامی خود باشد، اما باید بداند که سلاح پیشرفته نمی تواند ضعف روحی و اراده مشارکت در جنگ را افزایش دهد.

 

وی ادامه داد: مانورهای نظامی ارتش دشمن نتوانست اعتماد شهرک نشینان را بازگرداند اما در مقابل شاهد هستیم که اعتماد لبنانی ها به مقاومت و احساس آنان نسبت به حمایت مقاومت از لبنان و توان شکست رژیم صهیونیستی به شدت افزایش یافته است. امروزه و پس از 10 سال از جنگ، ناتوانی جامعه صهیونیستی در قبال مقاومت از نقاط ضعف رژیم به شمار می آید.

 

عضو ارشد مقاومت اسلامی درباره پیشرفت نظامی حزب الله خاطر نشان ساخت: رهبران صهیونیستی در آغاز جنگ 2006 ادعا می کردند که درصدد بازگرداندن حزب الله به 20 سال پیش هستند اما نه تنها این مساله حاصل نشده بلکه حزب الله 20 سال به جلو حرکت کرد. همه معادلاتی که سید حسن نصرالله قرار داد می تواند نقش بازدارنده را ایفا کند.

 

مقاومت، جنگ سوریه را به فرصت تبدیل کرد

 

وی با اشاره به بی ارزش دانستن جهان عرب از سوی رژیم صهیونیستی و هراس شدید از نیروهای مقاومت گفت: کشورهای عضو محور ضد مقاومت اسلامی با جنگ سوریه درصدد مشغول کردن و تضعیف مقاومت بودند اما مقاومت، این تهدید را به فرصت تبدل کرد و مجاهدان به وظیفه ملی و اخلاقی خود در حمایت از شهروندان در برابر تروریسم تکفیری پرداختند.

 

حجت الاسلام قاووق افزود: مقاومت با حضور در سوریه به تجربه های نظامی تاکتیکی و فنی فوق العاده ای دست یافت و توانست با خلاصه ای از تجربه کشورهای بزرگ حامی تروریسم دست و پنجه نرم کرده و بر آن فائق آید. این تجربه ها به ویژه در زمینه اجرای عملیات گسترده در شهرها سبب افزایش نگرانی و هراس دشمن صهیونیستی شده است./980/ب901/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات