۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۴۴۲۷۵

تأکید آل‎خلیفه بر بازداشت تحصن کنندگان حامی شیخ عیسی قاسم

عضو دیده بان حقوق بشر بحرین اتهام‎های مطرح شده علیه شیخ عیسی قاسم را بی اساس توصیف کرد و اظهار داشت که آل‎خلیفه توقع واکنش مردمی به سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین را نداشت.
شیخ عیسی قاسم

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، ابراهیم الدمستانی عضو دیده بان حقوق بشر و دبیرکل جمعیت پرستاران بحرین، در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، اتهام‎های مطرح شده علیه شیخ عیسی قاسم را باطل توصیف کرد و گفت: آل‎خلیفه درپی منزوی کردن رهبران سیاسی و افراد تاثیر گذار بحرین مانند شیخ عیسی قاسم است.

وی دخالت آل‎خلیفه در مسائل دینی را غیر صحیح خواند و افزود: حکومت بحرین به خوبی می‎داند که اتهام‎های مطرح شده علیه شیخ عیسی قاسم بی اساس است ولی توقع این نوع واکنش مردمی را نداشت. شیعیان به محض این که خبر سلب تابعیت رهبرشان را شنیدند به حمایت از وی برخواستند.

عضو دیده بان حقوق بشر بحرین تاکید کرد که تضییع حقوق شیخ عیسی قاسم به معنای نادیده گرفتن حقوق و توهین به مردم بحرین است.

وی با اشاره به احضار، بازداشت و بازجویی جمع زیادی از علمای بحرین مانند شیخ میثم سلمان، مسؤول آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر این کشور خاطرنشان کرد: آل‎خلیفه هر کدام از علما که در اعتراض و تحصن‎ها در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم شرکت کرده است را بازداشت و بازجویی می‎کند.

دبیرکل جمعیت پرستاران بحرین با اشاره به ماجرای بازداشت و بازجویی خودش در چند روز گذشته تصریح کرد: بازجویی من بین 45 دقیقه تا یک ساعت طول کشید و بازجویان که به تحصن و اعتراضات مردمی حساس بودند، به طور مستمر بر غیر قانونی بودن آن تاکید می‎کردند. پس از بازجویی نیز تعهد بسیاری مبنی بر عدم مشارکت در تظاهرات، ورود به منطقه الدراز و حمایت از رهبر شیعیان بحرین از من گرفتند.

وی افزود: بازجویان چند بار تاکید کردند که هر گونه مشارکت در تظاهرات و تحصن در منطقه الدراز جرم محسوب می‎شود و شرک کنندگان در آن باید در دادگاه محاکمه شوند.

الدمستانی واکنش مردم به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را طبیعی توصیف کرد و اظهار داشت: همه تظاهرات و تحصن‎های مردم بحرین به صورت مسالمت آمیز و منظم برگزار شده است./994/ب933/د

خبرنگار: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات