۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۴۴۸۲۵

اجبار دانش‌آموز مسلمان 12 ساله در آمریکا به امضای اعتراف‌نامۀ تروریستی

یک خانواده مسلمان از مدرسه‌ای در نیویورک آمریکا به اتهام اجبار فرزند 12 ساله‌شان به امضای یک اعتراف‌نامۀ دروغین تروریستی شکایت کرده‎اند.
دانش‌آموز مسلمان 12 ساله در آمریکا


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی، وکیل خانوادۀ نشوان اوپال، دانش‌آموزی 12 ساله که دچار ناتوانی‌های شدید یادگیری است، خواستار دریافت غرامتی 25 میلیون دلاری از مدرسۀ اسلیپ شرقی است.

به گفتۀ دیوید آنتوُرک، وکیل این خانواده، جیسون استانتون، معاون مدرسه نشوان، وی را وادار کرده است که اعتراف‌نامه‌ای را امضا کند که در آن به عنوان یک تروریست معرفی شده است.  

در این شکایت ذکر شده است: «استانتون بارها از نشوان پرسیده است که آیا او یک تروریست است و آیا در خانه‌اش بمب می‌سازد؟ زمانی که نشوان پاسخ منفی داده است، استانتون با خشم نعره زده است که "به ما دروغ نگو"»

خانوادۀ اوپال که در منطقۀ لانگ آیلند در نیویورک زندگی می‎کنند، مسؤولان مدرسه را متهم می‎کنند که پسرشان را وادار کرده‎اند که به دروغ به عضویت در گروه تروریستی داعش و طرح خود برای منفجر کردن حصار بیرونی مدرسه، «اعتراف» کند.

به گفته این خانواده، نشوان که به شدت ترسیده بوده، اعتراف‌نامۀ دروغین مدرسه را امضا کرده و نوشته است که عضوی از گروه داعش است، از نحوۀ ساخت بمب آگاه است، در خانه چندین بمب دارد و قصد داشته حصار مدرسه را منفجر کند.

در این طرح دعوی که به دادگاه فدرال بروکلین ارسال شده، آمده است که مسؤولان مدرسه نسبت به آزار و اذیت نشوان از سوی همکلاسی‌هایش بی‌تفاوت بودند و دانش‌آموزان دیگر با استفاده از لفظ «تروریست» وی را به باد مسخره گرفته بودند.

پس از این حادثه، مامورین پلیس به بازرسی خانۀ خانوادۀ اوپال که پاکستانی-امریکایی هستند، پرداختند.  

آنتورک گفت: «جالب اینجاست که وی یک دانش‌آموز جدید نبود که هیچ کس او را نشناسد. او یک پسربچۀ دوست‌داشتنی است که به مدت هفت سال و از دورۀ مهدکودک در این نظام آموزشی بوده است.»

به گفتۀ این وکیل، نشوان تصور می‌کرده است که «تروریست» همان «توریست» یا گردشگر است.  

آنتورک افزود: «این روزها مسلمان بودن در آمریکا سخت است. مسائل مختلفی در رسانه‌ها مطرح و اظهارات ضداسلامی زیادی بیان می‌شود.»

مسؤولان مدرسۀ اسلیپ شرقی که در منطقۀ سافک در نیویورک آمریکا واقع است، تاکنون دربارۀ طرح دعوی خانوادۀ این دانش آموز مسلمان اظهارنظر نکرده‌اند./982/ب103/د

 

ارسال نظرات