۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۴۴۹۲۰
شیخ نعیم قاسم:

طولانی شدن بحران در منطقه از رفتار آمریکایی‎ها نشأت می گیرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: رفتارآمریکایی ها که مدعی جنگ علیه داعش هستند وخواستار مقابله واقعی با تروریسم نیستند، تنها به طولانی شدن بحران در منطقه منجر شده است.
شیخ نعیم قاسم

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم که در مراسم فارغ التحصیلی مدارس المصطفی (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت سخن می گفت، تصریح کرد: آمریکایی ها توان و امکانات مقابله با تروریسم را دارند اما می ترسند با شکست و سقوط داعش، جایگزین آن کسانی باشند که به خداوند ایمان واقعی دارند و با یاد خدا استقامت و مقاومت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تروریسم تکفیری مورد حمایت تروریسم صهیونیستی که عامل اصلی بحران در منطقه است درصدد اشغال مناطقی بیشتر و ارائه تصویری از خود است تا تنها الگوی برای جوانان امت ما در زمان حال و آینده باشد.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: صهیونیست ها همچنان از تروریست های تکفیری به طورهمه جانبه از جمله با پوشش رسانه ای، درمانی، گشودن مرزها و حتی نظامی حمایت می کنند و حتی با صراحت آرزو کرده اند که داعش شکست نخورد.

به گزارش ایرنا، شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه «خطر و تهدید واقعی برای امت عربی و اسلامی تروریسم تکفیری و صهیونیستی است»، تصریح کرد: دریافته ایم برای مقابله با تروریسم باید به خداوند متعال توکل و به توانایی های خود تکیه کنیم زیرا طرفی پیدا نخواهد شد ما را از شر این پدیده شوم خلاص کند.

وی با تاکید به اینکه « باید نسل های کنونی و آینده خود را پرورش دهیم تا بتوانند با قدرت و اقتدار با تروریسم تکفیری مقابله کنند»، گفت: ان شاء الله با همکاری همه کسانی که مسؤولیت پذیر و آماده همکاری برای رویارویی با تروریسم تکفیری هستند، پیروز خواهیم شد.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد:خطر تکفیری ها هویت اسلامی، انسانیت و نسل های آینده ما را تهدید می کند، تنها با آرزوها و دل بستن به دیگران نمی توان با این خطر مقابله کرد بلکه باید تلاش، همکاری، استقامت و مقاومت کنیم.

شیخ نعیم قاسم افزود: نمی توان به کسانی که مدعی مبارزه با تروریسم تکفیری هستند اما حتی یک سنگ به سوی آن پرتاب نمی کنند و یا ایستاده و تماشا می کنند، دل بست زیرا شاهد هیچ پیشرفتی در مبارزه با این پدیده شوم نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با آرامش کامل می گویم که ان شاء الله و با تلاش های محور مقاومت و فداکاری های آن در آینده داعش و امثال آن هیچ قدرت و توانایی برای ادامه حیات برخوردار نخواهند بود.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: مقاومت تنها گزینه و راه حل است و واقعیت های میدانی آن را ثابت کرده به ویژه اینکه مقاومت توانسته است سرزمین های اشغالی لبنان را آزاد و جلوی تجاوزها تروریست های صهیونیستی و تکفیری را در مرزهای جنوبی و شرقی سد کند، مانع سقوط سوریه و تشکیل امارت های تکفیری در لبنان شود و پیروزی های بزرگ دیگری را رقم بزند.

شیخ نعیم قاسم گفت: مقاومت به ما کمک کرده تا در میدان حاضر باشیم و بتوانیم در تصمیم گیری ها برای ساختن لبنان و آینده کشور و خودمان مشارکت کنیم.

وی افزود: مقاومت طرح خاورمیانه جدید را ناکام ساخت و نه تنها اجازه نداد دشمنان از ضعف لبنان سوء استفاده کنند بلکه لبنان ضعیف را به لبنانی قدرتمند تبدیل کرد.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: حزب الله حامی اصلی ثبات لبنان بوده است و خواهد بود، و اگر نبود این حمایت، لبنان توان ایستادن در مقابل توفان بحران های منطقه ای را نداشت.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه « دیگر نمی توان مواضع خاکستری اتخاذ کرد»، خاطرنشان کرد: با اتخاذ مواضع خاکستری نمی توان پیروزی ها را رقم زد بلکه این گونه مواضع و ساکت ماندن و دفاع نکردن از حق در مقابل شیطان، خسارت آفرین است.

وی تصریح کرد: هریک از لبنانی ها باید بین مقاومت و یا ضد مقاومت، ثبات و یا بی ثباتی، همراهی با طرح تکفیری و یا مخالفت با آن، حاکمیت و استقلال و یا اشغال و وابستگی یکی را انتخاب کنند و البته این انتخاب نیاز به تصمیم های شجاعانه دارد.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: زمان ضعف لبنان و ابزار بودن آن در طرح های غربی گذشته است و ما امروز برای حمایت از گزینه ها و تصمیم های خود مقاومت را انتخاب می کنیم تا در لبنان و منطقه قوی باشیم.

شیخ نعیم قاسم افزود: گزینه ما این است، لبنان باید وطن، آقا، مقاوم و قوی باشد و نه مزرعه، تسلیم، تحت اشغال و ضعیف و ما برای تحقق این گزینه و پیروزی ها به یاری خداوند امیدوار هستیم و گزینه مقاومت را انتخاب می کنیم.

وی همچنین از فداکاری های ارتش لبنان برای مقابله با گروه های تروریستی تکفیری که بخش هایی از منطقه عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه را اشغال کرده اند، تقدیر کرد.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ان شاء الله همه با هم به موفقیت های بیشتری در همه زمینه ها دست می یابیم و با همکاری و همبستگی بر همه مشکلات و بحران ها چیره می شویم./847/ب102/د

ارسال نظرات