۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۴۵۴۳۱
با همكاري خانه فرهنگ ایران؛

کتاب «انسان دویست و پنجاه ساله» به زبان سندی ترجمه مي‌شود

کتاب «انسان دویست و پنجاه ساله» از آثار مهم مقام معظم رهبری با همكاري خانه فرهنگ ایران در كراچي و سازمان اصغریه پاكستان، به زبان سندی ترجمه و منتشر می شود.
انسان دویست و پنجاه ساله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیئتی از مسوولان سازمان اصغریه پاکستان متشكل از لطف علی، از مسوولان مرکزی سازمان، امداد علی خلیلی، استاد دانشکده دولتی گلشن معمار و عضو هیئت مدیره سازمان اصغریه، محمد حنیف، مسوول انتشارات اصغریه و سید کوثر عباس موسوی، مسوول کتابخانه نمایندگی با محمدرضا باقری، مسوول خانه فرهنگ ایران در کراچی ديدار كردند.

لطف علی طي سخناني، ضمن معرفی عملکرد و فعالیت‌های سازمان اصغریه پاکستان گفت: سازمان اصغریه پاکستان در سال 1986 میلادی از سوی جمعی از فارغ‌التحصیلان متعهد و متدین به منظور توسعه زمینه‌های تربیت اخلاقی و دینی و همچنين، پیشرفت استعداد دانش‌آموزان و دانشجویان در سطح مراکز آموزشی ایالت سند به عنوان «سازمان دانشجویان اصغریه» راه‌اندازی شد.

اين مسوول مركزي سازمان اصغریه ادامه داد: این سازمان با همکاری جمعي از روحانیان پاکستانی دروس تربیتی و اخلاقی را به ویژه برای متعلمان در مناطق مختلف سند دایر می‌كند.

وي افزود: سازمان اصغريه از طریق برگزاري کلاس‌های تقویتی علوم عصری جهت پیشرفت کیفیت و سطح آموزش متعلمان شیعه در زمینه‌های مختلف تخصصی و حرفه‌ای نیز نقش برجسته‌ای را ایفاء كرده است.

لطف علی بيان كرد: سازمان اصغریه طی چند سال اخیر در زمینه‌هایي چون آموزشی، فرهنگی و اجتماعی که مورد نیاز جامعه شیعه در ایالت سند بوده، فعالیت خود را گسترش داده است.

وي همچنين، سازمان دانشجویان اصغریه، بخش بانوان سازمان اصغریه، انجمن رفاه و بهبود اصغریه، انجمن ترویج مکتب اهل بیت(ع) با هدف تبلیغ و ترویج آموزه های اهل بیت(ع)، انجمن سفیران حسین(ع) با هدف تربیت ذاکر و خطیب و انتشارات اصغریه را از زيرمجموعه‌هاي اين سازمان برشمرد.

لطف علی به برگزيدن مکتب تشیّع از سوي صدها خانواده در مناطق مختلف ایالت سند اشاره و تصريح كرد: طی سال‌هاي اخير، با تلاش روحانیان متبحر و متعهد و با همکاری سازمان اصغریه، صدها خانواده مکتب تشیّع را در مناطق مختلف ایالت سند برگزید‌ه‌اند.

چاپ و نشر کتاب‌های فارسی به زبان سندی

باقری، در سخنان خود ضمن خیرمقدم به هيئت پاكستاني، همکاری و مشارکت خانه فرهنگ ایران را در ترجمه و چاپ و نشر کتاب‌های فارسی به زبان سندی بر اساس پروژه طرح «TOP» با انتشارات اصغریه را پیشنهاد داد.

وي همچنين، ادامه داد: هم‌اكنون شرایط لازم جهت همکاری و مشارکت براساس طرح فوق‌الذكر مهياست.

در بخشي ديگر از این ديدار مقرر شد تا پس از امضای قرارداد از سوی طرفین در مرحله اول کتاب «انسان دویست و پنجاه ساله» از آثار مهم مقام معظم رهبری در راستاي همکاری و مشارکت دو جانبه به زبان سندی ترجمه و منتشر شود.

بنابر اعلام اين خبر، اين ديدار همراه با اهداي تعدادی از کتاب‌های انتشارت اصغریه به مسوول خانه فرهنگ كشورمان پايان يافت./982/ب101/د

ارسال نظرات