۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۴۵۸۰۲

هشدار آیت الله علم الهدی نسبت به کمرنگ شدن ارزش ها در جامعه

امام جمعه مشهد مقدس تکرار نهی نسبت به منکرات شرعی را جزو مهم‌ترین نکات اجرایی امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: برای نمونه تأثیر امر به معروف و نهی از منکر روی خانم بدحجابی که با صد تذکر لسانی مواجه شده، بیش از کسی است که یک بار مورد تذکر قرار گرفته است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با اعضای مجمع امر به معروف و نهی از منکر مشهد مقدس که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، در تبیین لزوم اجرای هرچه پررنگ‌تر این فریضه الهی اظهار کرد: روشن است که هرچه شعائر دینی و مقدسات در جامعه کمرنگ ‌تر شود، مظلومیت امام زمان(عج) پررنگ‌ تر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: کمرنگ شدن مقدسات و ارزش‌های دینی علاوه بر این‌که موجب رنجش خاطر امام زمان(عج) می‌شود، باعث تداوم غیبت و به تأخیر افتادن ظهور ایشان نیز خواهد شد.

وی ضمن هشدار نسبت به خطر کمرنگ شدن شعائر دینی در نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: نظام ما در صورتی مقدمه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد شد که بر حاکمیت ارزش‌های دینی در جامعه بیفزاید و ما برای تحقق این هدف باید با تمام قدرت وارد میدان شویم.

آیت‌الله علم‌الهدی مشغول شدن مجریان امر به معروف و نهی از منکر به بروکراسی اداری را یکی از عوامل متوقف کننده حرکت دانست و گفت: بنا نیست وقت‌مان را به آیین نامه‌ نویسی، برنامه و تشکیلات سازی و تعارف و مراسم بگیریم اما در عرصه عملیات حضور کمرنگی داشته باشیم.

امام جمعه مشهد مقدس تکرار نهی نسبت به منکرات شرعی را جزو مهم‌ترین نکات اجرایی امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و تصریح کرد: برای نمونه تأثیر امر به معروف و نهی از منکر روی خانم بدحجابی که با صد تذکر لسانی مواجه شده، بیش از کسی است که یک بار مورد تذکر قرار گرفته است. طبیعی است که این فرد در مرتبه صد و یکم، امری را که مورد اعتراض همگانی است، ترک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: فرهنگ‌سازی در جامعه با کار تشکیلاتی و جمعی امکان‌پذیر است. در همین آیه شریفه «وَ لا تَکُونُوا کَالَّذينَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَيِّناتُ وَ أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ عَظيمٌ» قرآن کریم اولین ضامن اجرای امر به معروف و نهی از منکر را «پرهیز از تفرقه» عنوان می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان با تأکید مجدد بر لزوم تلاش دسته جمعی گروه‌های مردمی برای فرهنگ‌سازی اسلامی به روش امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: خیلی‌ها اقدام به تذکر لسانی کرده‌اند اما موفقیت چشمگیری حاصل نشده؛ چرا که تذکرات فردی داده شده و به شکل دسته‌جمعی نبوده است./820/پ202/ج

ارسال نظرات