۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۴۶۲۶۹
علمای شیعه و سنی لبنان:

برپایی دولت کُرد در منطقه بر اساس پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی است

تجمع علمای مسلمان لبنان نسبت به طرح صهیونیستی ـ آمریکایی مبنی بر برپایی دولت کُرد بر اساس تقسیم ایران، عراق، سوریه و ترکیه واکنش نشان داد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، تجمع علمای لبنان در پیامی که پس از نشست شورای مرکزی این تجمع منتشر کرد، اظهار داشت: منطقه به سوی گزینه های سرنوشت سازی گام برمی دارد که بر مرزهای جغرافیایی تأثیر می گذارد و اهداف پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی جهت تجزیه امت اسلامی و برپایی دولت کُرد بر اساس تقسیم ایران، عراق، ترکیه و سوریه و همچنین تجزیه یمن بر اساس تجاوز عربستان سعودی را دنبال می کند.

این تجمع با برپایی دولت کُرد بر اساس تقسیم این کشورها مخالفت کرد و افزود: این پروژه تنها به سود دشمن صهیونیستی است. کردها قشر اساسی امت اسلامی هستند و باید حقوق طبیعی خود را بدون تحت تأثیر قرار گرفتن وحدت پیگیری کنند.

علمای شیعه و سنی لبنان با محکومیت دخالت نیروهای ترکیه در شمال سوریه، تصریح کردند: دخالت نیروهای بیگانه باید با موافقت دولت سوریه و با هدف نابودی داعش صورت گیرد، در غیر اینصورت باید این نیروها را اشغالگر دانست و بر اساس مقررات دیپلماسی با آنان برخورد کرد.

آنان همچنین ادامه تجاوز عربستان علیه یمن را محکوم کرده و ادامه دادند: دولت عربستان باید به طرح علی عبدالله صالح مبنی بر گفت وگو بین شورای ریاستی یمن و دولت عربستان جهت نجات آل سعود از بحرانی که به دلیل پایداری ملت یمن در دام آن افتاده است، تن دهد.

تجمع علمای مسلمان از خنثی شدن طرح حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قطیف عربستان استقبال کرده و ریشه کن شدن اندیشه وهابی تکفیری را خواستار شدند.

این تجمع بر لزوم عدم تعطیلی فعالیت دولت لبنان تأکید کرده و انتخاب رییس جمهور و تصویب قانون انتخابات بر اساس نسبیت را ضامن پایان بحران در این کشور دانست.

در بخش پایانی این پیام آمده است: سخن گفتن از خلع سلاح مقاومت در این برهه با هدف سوء استفاده از وضع کنونی لبنان صورت می گیرد. سلاح مقاومت ضامن حفظ لبنان در برابر طعم صهیونیست ها و تکفیری ها به شمار می آید و باید از این سلاح در چارچوب استراتژی دفاعی معادله ارتش، ملت و مقاومت محافظت کرد./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

 

ارسال نظرات