۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۴۷۵۰۸

ماه آگوست پر تلفات ترین ماه برای نظامیان سعودی از زمان جنگ علیه یمن

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات در گزارشی٬ ماه آگوست را پرتلفات ترین ماه از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن برای نظامیان این کشور توصیف کرد.
تلفات سعودی در یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری اخبارالساعه امارات نوشت: ماه آگوست گذشته(مرداد/شهریور) از نظر آمار تلفات نظامیان سعودی، خونین ترین ماه برای این کشور از زمان شعله ور شدن این جنگ علیه یمن بوده که در مناطق مرزی این کشور اتفاق افتاده است.

براساس این گزارش، میانگین تعداد تلفات سعودی ها در این ماه از همه ماههای گذشته فراتر رفته و نیروهای انصارالله و علی عبدالله صالح با کشاندن جبهه های جنگ به مناطق مرزی توانسته اند تلفات سنگینی را به نیروهای سعودی وارد کنند.

اخبارالساعه نوشت: تنها در ماه آگوست گذشته بیش از 22 نفر در مناطق مرزی عربستان کشته و حدود 43 تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، هرچند این پایگاه خبری در اثنای خبر خود تلاش کرد اینگونه وانمود کند که تلفات سعودی ها بیشتر از میان غیر نظامیان بوده است اما نوشت تنها در هفته آخر این ماه پنج نظامی سعودی و در روز آخر این ماه یک افسر و شش سرباز دیگر در اثر تیراندازی یمنی ها در منطقه مرزی نجران عربستان کشته شدند.

ارتش عربستان که تجهیزات پیشرفته زیادی در اختیار دارد ٬همانند ارتش رژیم صهیونیستی سعی می کند خود را ارتشی شکست ناپذیر معرفی کند و این در حالی است که پس از گذشته 18ماه از تجاوز این کشور به یمن٬نتیجه ملموسی به دست نیاورده است و تنها موفقیت آن قتل عام بیش از 10هزار یمنی و ویران کردن زیرساخت های این کشور بوده است.

این در حالی است که عربستان معمولا آمار تلفات خود را پنهان نگه می دارد./847/ب102/د

ارسال نظرات